برگزیدگان دومین جشنواره ملی سرود کانون معرفی شدند

برترین‌های دومین جشنواره ملی سرود آفرینش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در آیین پایانی این رویداد هنری در شهر اراک معرفی شدند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، هیأت داوران دومین جشنواره ملی سرود آفرینش کانون شامل بهرام دهقانیار، سیدجواد هاشمی و شهروز حقی، اسامی سه گروه برتر سرود را اعلام کردند.

بر همین اساس سرود «بازی‌های محلی» از استان کرمان مقام اول، سرودهای «ایران من» از استان گلستان و «خوشا غریاز دهکرد» از استان چهارمحال و بختیاری به‌صورت مشترک رتبه دوم و «جان جانان» از استان زنجان رتبه‌ی سوم دومین دوره این جشنواره را از آن خود کردند.

همچنین سرود «غم سیبیلو» از استان سیستان و بلوچستان به عنوان برگزیده آرای مردمی معرفی شد.

برگزیدگان دومین جشنواره ملی سرود کانون معرفی شدند

جذب مربی سرود در مراکز کانون ضروری است

هیئت داوران در بیانیه خود ضمن ابراز سپاس و قدردانی‌ نکته‌هایی را به عنوان یادآوری برای رشد و تعالی این فعالیت ارزشمند برای به‌کارگیری در دوره‌های آینده به هنرمندان شرکت‌کننده، مدیران، دست‌اندرکاران و برنامه‌ریزان جشنواره بیان کرد.

اعضای داوری افزودند: دست‌اندرکاران جشنواره‌ها در تدوین مقررات و برنامه‌ریزی جشنواره ضمن استفاده از نظرهای کارشناسی شده و دقیق متخصصان صاحب تجربه در این امر از همان ابتدا بایدها و نبایدهای ضروری یک جشنواره‌ی سرود را نیز مورد توجه قرار دهند.

هیئت داوران، کانون پرورش فکری را از جمله نهادهای متولی و صاحب اعتبار در خصوص فعالیت‌های تربیتی و فرهنگی برای کودکان و نوجوانان کشور دانست و پرداختن جدی به گروه‌های سرود و جذب مربیان شایسته و کاربلد سرود در مراکز کانون را تاکید کرد.

برگزیدگان دومین جشنواره ملی سرود کانون معرفی شدند

داوران دومین جشنواره ملی سرود در ادامه بیانیه خود خاطرنشان کردند: در این دوره از جشنواره کیفیت‌های آوازی و موسیقیایی گروه‌ها در اولویت اول داوری قرار گرفت و برخورداری از وجه نمایشی نیز به عنوان امتیاز مکمل در اعلام نتایج لحاظ شد که امیدواریم در دوره‌های بعدی با برنامه‌ریزی دقیق‌تر بتوانیم اجرای آثار با کیفیت‌تر و فنی‌تری را شاهد باشیم.

اعضای داوری در پایان بیانیه خود افزودند: بیش از پیش توجه مربیان گروه‌ها را به انتخاب اشعار پر محتوا و قوی، موسیقی‌های با کیفیت، در نظر گرفتن ویژگی‌های آوازی حاصل گروه‌های دختران و پسران از جمله دقت در محدوده‌ی صدا، دقت در تلفیق و پیوند صحیح شعر و موسیقی در موقع آهنگ‌سازی و همچنین به‌کارگیری ظرفیت‌های بیکران موسیقی قومی و محلی ایران جلب می‌کنیم.

دومین جشنواره ملی سرود آفرینش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روز ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ در فرهنگ‌سرای شهر صنعتی اراک به کار خود پایان داد.

برگزیدگان دومین جشنواره ملی سرود کانون معرفی شدند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =