گروه‌های سرود احساس غرور و شعف را در میهمانان برانگیختند

دومین جشنواره ملی سرود آفرینش کانون در حالی به کار خود پایان داد که مسئولان برگزاری این جشنواره در آیین پایانی این رویداد هنری بر اهمیت توجه به هنر سرود، مضمون و هویت بخشی دینی و ملی به آثار تاکید کردند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، دبیر این جشنواره در آیین پایانی این رویداد که صبح روز ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ در اراک برگزار شد، طی سخنانی اجرای گروه‌های سرود با مضامین بلند و بالا از آیین‌ها و سنت‌ها تا مفاهیم بلند ملی و آیینی را موجب برانگیخته شدن احساس غرور و شعف دانست.

احسان منصوری ضمن قدردانی از گروه‌های سرود و حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که در سالن فرهنگ‌سرای شهرصنعتی اراک حضور داشت، اظهار کرد: از سال گذشته با همت ویژه مدیریت آفرینش‌های ادبی و هنری کانون در سطح کشور جشنواره‌ ملی سرود آفرینش دوباره احیا شد و پس از سال‌ها کانون موفق شد به مطالبه مقام معظم رهبری در زمینه سرود جامعه عمل بپوشاند.

وی افزود: جشنواره با مشارکت ۲۰هزار دانش‌آموز و یک‌هزار و ۱۱۱ گروه که نغمه‌های روشن فردا را سر دادند، تجلی پیدا کرد و در ۲۹ استان جشنواره ملی سرود آفرینش به‌صورت استانی برگزار شد و در استان مرکزی نیز شاهد حضور ۵۳ گروه سرود بودیم که ماحصل این گروه‌های سرود که تا بهار امسال در استان‌ها انجام شد گروه‌های منتخبی است که در استان مرکزی و در شهر اراک میزبان آنان هستیم.

گروه‌های سرود احساس غرور و شعف را در میهمانان برانگیختند

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی خاطرنشان کرد: گروه‌ها در روز ۱۷ شهریور در استان مرکزی حضور پیدا کردند و از همان ابتدای حضور با همه خستگی راه‌، شاهد اجرا و تمرین خیلی زیبای گروه‌ها بودیم که نگاهی بلند و شادابی خاصی در چشمان‌شان برق می‌زد؛ ۱۸ شهریور از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۸:۰۰ اجرا گروه‌های سرود ادامه داشت که شنوندگان و مسئولان حاضر در جلسه را به وجد آورد.

منصوری‌ ادامه داد: هیئت‌ داوران دیشب تا پاسی از شب داوری را برعهده داشتند و امروز از سه عنوان برتر گروه‌های سرود به علاوه یک عنوان آرای مردمی قدردانی خواهد شد که باید گفت در بستر آپارات ۶۵هزار نفر بازدیدکننده و ۲۰۰هزار دقیقه بازدید داشته است که نشان از استقبالی گسترده از تماشای سرود دارد و در همین راستا مفتخر هستیم که جشنواره به ایستگاه پایانی خودش رسید و امروز شاهد آیینی بزرگ و باشکوه خواهیم بود.

وی عنوان کرد: در راستای برگزاری جشنواره، قدردان همکاران اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی هستم چرا که در این چند هفته شبانه‌روز بدون تعطیلی در فعالیت بودند و زحمت جشنواره را برعهده داشتند.

دبیر دومین جشنواره ملی سرود آفرینش در پایان افزود: نقش سرود در توسعه فرهنگ و هویت ایرانی و اسلامی بسیار اهمیت والایی دارد و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پرچم را بلند کرده است و امیدواریم کانون بتواند سال‌های آینده نیز مانند امسال این جریان‌سازی را در حوزه فرهنگی داشته باشد.

گروه‌های سرود احساس غرور و شعف را در میهمانان برانگیختند

سرود شما در هر کوچه و برزن زمزمه می‌شود

معاون سیاسی امنیتی استانداری استان مرکزی نیز در این آیین نخست به اعضای گروه‌های سرود در جای جای ایران اسلامی خوش‌آمد گفت و از ورزشکار پاراالمپیک که پیروزی و رکورد شکنی در این رویداد بزرگ ورزشی، پرچم آقا امام حسین را بالا برد و به‌همین دلیل از مسابقه حذف شد، سخن گفت.

بهنام نظری در ادامه گفت: اینها همه افتخار است مثل سرودهای زیبای اعضا که لرزه به تن دشمن می‌افکند.

نظری در ادامه خطاب به نوجوانان گفت: روزی می‌رسد که سرود شما در هر کوچه و برزن زمزمه می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری استان مرکزی در پایان افزود: امام زمان به داشتن یارانی که چنین سرودهایی می‌سازند افتخار می‌کند امام زمانی که حکومتش سراسر آزادی، عدالت، حجاب و صداقت است. قدر جوانی و سلامت بدانید و همین‌طور در رکاب امام زمان بمانید.

گروه‌های سرود احساس غرور و شعف را در میهمانان برانگیختند

اجرای گروه سرود دختران مصباح‌الهدی از موسسه مکتب‌الزهرا در استان مرکزی با سرودهای «فرزندان ایران» و «سلامم به تو یا مهدی (عج)» اجرای موسیقی و... از دیگر برنامه‌های این آیین بود.

آیین پایانی دومین جشنواره ملی سرود آفرینش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با عنوان «نغمه‌های روشن فردا روز ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ با معرفی برگزیدگان در فرهنگ‌سرای شهر اراک برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =