کد خبر: 344644
تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۳
بازدید 27
نشست آموزشی توسعه و ترویج فرهنگ پدافند غیرعامل

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان نشست آموزشی توسعه و ترویج فرهنگ پدافند ‌غیرعامل را با شرکت کارکنان ستادی و مراکز فرهنگی هنری برگزارکرد.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، این نشست برخط به‌منظور ارتقای آگاهی‌های کارکنان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و آشنایی هرچه‌بیش‌تر آنان با مبانی و پیشینه پدافند غیرعامل در ایران و جهان برگزارشد.

کبری‌کریمی، دبیر کمیته پدافند غیرعامل کانون استان گیلان نیز مدرس این نشست آموزشی بود و به تبیین نقش پدافند غیرعامل در سه‌ساحت فردی، خانوادگی و اجتماعی پرداخت و اهمیت توجه به این مهم را در کاهش آسیب‌های متوجه جامعه خاطرنشان‌کرد.

نشست آموزشی توسعه و ترویج فرهنگ پدافند غیرعامل

کریمی در ادامه، از تهدیدهای تخریب‌محور و تاثیرمحور سخن‌گفت و با تشریح گستره آسیب‌رسانی این تهدیدها و شیوه‌های مرسوم مقابله با آن اظهارکرد: این مهم نیازمند آگاهی‌بخشی به تمامی افرد جامعه و پیش‌گیری از آسیب‌ها در سطح ملی، منطقه‌ای و محلی ‌است.

وی بخش مهمی از صحبت‌های خود را به تهدیدهای متوجه نسل کودک و نوجوان اختصاص‌داد و از نقش فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در آسیب‌رسانی به بنیان‌های خانواده و تبع آن، آینده‌سازان ایران اسلامی سخن‌به‌میان‌آورد.

او توضیح‌داد: حضور در فضای مجازی قرین تهدیدها و فرصت‌ها است و از این رو، نقش اولیا و فعالان فرهنگی در مدیریت حضور نسل کودک و نوجوان در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی اهمیت دارد.

دبیرکمیته پدافند غیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان درهمین‌حال، آسیب‌های متوجه آینده‌سازان ایران اسلامی را از جنبه‌های تربیتی، اجتماعی و مالی بررسی‌کرد و با اشاره به استفاده بیگانگان از شیوه‌های هدف‌مند برای انتقال مفاهیم مورد نظر در قالب برنامه‌های مخاطب‌پسندگفت، بهره‌گیری سودجویان از بدافزارهای مختلف نیز از آسیب‌هایی است که کودکان و نوجوانان را تهدیدمی‌کند.

کبری کریمی در پایان این نشست برخط که ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ صورت‌گرفت، شعاربرنامه‌های هفته ملی پدافند غیرعامل سال جاری را «پدافندغیرعامل، تدبیر امروز، امنیت فردا» اعلام‌کرد و با مرور روزشمار این ایام افزود: ضروری‌است هم‌چون دیگر ایام، برای این روزها برنامه‌ریزی مناسبی داشته‌باشیم.

شایان‌ذکراست، ویژه‌برنامه‌های هفته‌ نکوداشت پدافند غیرعامل، ۵ تا ۱۱ آبان سال ۱۴۰۳ در سراسر کشور برگزارمی‌شود.

نشست آموزشی توسعه و ترویج فرهنگ پدافند غیرعامل

نشست آموزشی توسعه و ترویج فرهنگ پدافند غیرعامل

نشست آموزشی توسعه و ترویج فرهنگ پدافند غیرعامل

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =