هفته ملی کودک فرصتی برای تکریم کودکان است

معاون استاندار مازندران در جلسه برنامه ریزی هفته ملی کودک استان مازندران از این هفته به عنوان فرصتی برای تکریم کودکان یاد کرد و خواستار توجه مسئولان و خانواده‌ها نسبت به این امر مهم شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران، نخستین نشست برنامه ریزی و سیاست‌گذاری کمیته هفته ملی کودک با حضور معاون استاندار، مدیرکل کانون پرورش فکری و مدیران کل و نمایندگان دستگاه‌های عضو کمیته در سالن اجتماعات استانداری مازندران برگزار شد.

هفته ملی کودک فرصتی برای تکریم کودکان است

قاسم عزیززاده گرجی، معاون استاندار و رییس کمیته هفته ملی کودک با گرامی‌داشت این هفته، به جنایت رژیم اشغال‌گر قدس در کشتار کودکان مظلوم غزه و مردم فلسطین اشاره داشت و آرامش و صلح را مهم‌ترین  حق کودکان دانست .

وی با بیان اینکه شکل گیری شخصیت انسان از دوران کودکی صورت می‌پذیرد اظهار داشت: دوران کودکی، دوران کوچکی نیست بلکه دوران بزرگی است و بسیار مهم است. چراکه انسان‌های بزرگ و فرهیخته قطعا از دوران کودکی خوب و سالمی برخودار بودند.

گرجی یکی از مسایل مهم و مورد توجه مسئولان و والدین را توجه به نیازهای اساسی کودکان دانست و گفت: نوع زندگی کودک از مهم‌ترین مساله مورد توجه است. محیط خانواده، مدرسه و جامعه و آنچه که کودک با آن سرو کار دارد در رشد و شکل‌یابی شخصیت و آینده کودک اهمیت دارد و باید مورد تببین کارشناسی در حوزه علمی و دانشگاهی قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تربیت محصول ایجاد فضای نشاط و فرح قلبی برای کودک می باشد که با انتخاب آزادانه شکل خواهد گرفت افزود: باید ضمن کمک به توسعه زیر ساخت‌های سخت افزاری و نرم افزاری، فرصت رشد اندیشه و انتخاب درست و البته توسعه محیط یادگیری و آموزش را برای این گروه سنی بیش از گذشته فراهم سازیم.

این مسئول در خصوص رفع مشکلات و موانع این گروه سنی کودک و نوجوان  اظهار داشت: تا مادامی که فرصت بیان انتظارات و نیازهای کودکان و دغدغه‌هاشان توسط خود آنها  فراهم نشود شاهد رشد در این حوزه نخواهیم بود. البته در کنارآن می‌بایست مسئولان نقش خود را ایفا نمایند.

گرجی به چند نکته در خصوص گرامی‌داشت این هفته اشاره داشت و بیان کرد: یکی از مسایل مهم در هفته ملی کودک، تکریم از کودکان و نوجوانان فرهیخته و موفق است که باید از طریق مسئولان و خانواده‌ها مورد توجه قرار گیرد.  

وی از برپایی نمایشگاه هفته ملی کودک با حضور بخش دولتی و غیر دولتی به منظور ارایه دستاوردها و برجسته سازی توجه به کودک و همچنین نشست‌های علمی و تبیینی، تبلیغات و برنامه سازی در صدا وسیما و فضای مجازی به عنوان برخی از نکات اجرایی یاد  کرد.  

رییس کمیته هفته ملی کودک استان مازندران در پایان سخنانش از شکل‌گیری کمیته‌های شهرستانی با مدیریت فرمانداران و مسئولیت اجرایی کانون پرورش فکری به عنوان دیگر مصوبات این جلسه اشاره کرد و خواستار توجه و دقت نظر همه دستگاه‌های متولی حوزه کودک و نوجوان در گرامی‌داشت کیفی هفته ملی کودک در استان مازندران شد.

هفته ملی کودک فرصتی برای تکریم کودکان است

در ابتدای این جلسه، مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران با گرامی داشت هفته ملی کودک و قدردانی از حمایت معاون استاندار مازندران و همراهی دستگاه‌های مرتبط با حوزه کودک به تشریح برنامه‌های محوری و پیشنهادی کمیته پرداخت و خواستار حضور موثر و جدی دستگاه‌های عضو در غنای به برنامه‌های هفته ملی کودک در مازندران شد.

حامد فاضلی با اشاره به اینکه ۲۲ دستگاه فرهنگی و مرتبط با کودکان و نوجوانان در این کمیته عضو هستند به سیره پیامبر اعظم و ائمه معصومین در ارتباط با کودکان اشاره داشت و یادآور شد: سن کودکی دوره مهم زندگی انسان است و بر همین اساس سرمایه‌گذاری در این دوره، تضمین کننده آینده خواهد بود.

وی با تاکید براینکه اگر توجه به این گروه  سنی و دستگاه‌های خدمات رسان جدی باشد؛ بسیاری از مسایل و مشکلات این حوزه حل خواهد خواهد شد؛ خواستار حمایت بیشتر مسئولان از کانون شد.  

فاضلی به نمایشگاه جامع این هفته با حضور کانون و سایر دستگاه‌های عضو اشاره کرد و در عین حال،  متناسب  با وظایف سازمان‌های عضو،  به تشریح انتظارات خود پرداخت.

دبیرکمیته هفته ملی کودک مازندران از برپایی نشست‌های علمی برای کودکان و والدین- برپایی جشن‌های سراسری هفته ملی کودک، روز جهانی کودک و زنگ این هفته - برپایی پیک‌های امید و اردوهای جهادی برای کودکان مناطق کم برخوردار- تقدیر از کودکان شاخص و برگزیده -  نشست‌های تخصصی ادبی و هنری  و نشست کودکان نخبه و فرهیخته با مسئولان ارشد استانی به منظور بیان خواسته‌های و نیازهایشان به عنوان برخی از برنامه‌های شاخص کمیته هفته ملی کودک یاد کرد.

گفتنی است: در این جلسه مدیران و نمایندگان دستگاه‌ها نیز به بیان برنامه‌های پیشنهادی خود پرداختند  و از آمادگی‌شان در گرامی داشت این هفته خبر دادند.

۱۵ تا ۲۱ مهر ماه هرساله در تقویم ایران و برخی از کشورها به عنوان هفته ملی کودک نام‌گذاری شده است و مسئولیت تشکیل ستاد هفته ملی کودک با ابلاغ وزیر کشور به عهده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

هفته ملی کودک فرصتی برای تکریم کودکان است

هفته ملی کودک فرصتی برای تکریم کودکان است

برای دیدن سایر تصاویر روی همین لینک کلیک نمایید 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =