کد خبر: 344704
تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۴
بازدید 464
از نمایش "اژدهای آرزو" تا برگزاری کارگاه "کنترل خشم" در کانون درگزین

مرکز فرهنگی- هنری شهرستان درگزین در روز سینما برای اعضا و مادران آنها با همکاری اورژانش بهزیستی انیمیشن "اژدهای آرزو" را نمایش داد و سپس کارگاه کنترل خشم را برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان همدان، در روز ملی "سینما" ، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان درگزین با همکاری اورژانس اجتماعی بهزیستی این شهرستان برای اعضای خود تعدادی از پویانمایی‌های تولید کانون را نمایش داد. در این برنامه ۱۶ نفر از اعضای کانون و مددجویان بهزیستی و تعدادی از مادران آنها حضور داشتند. 

زهرا علی محمدی، مربی مسئول مرکز در ابتدا به معرفی این روز پرداخت و گفت: در سال ۱۳۷۹ در چهارمین جشن بزرگ سینمای ایران و همزمان با بزرگداشت صدمین سال ورود سینما به ایران که ۲۱ شهریور ماه بود، این روز به عنوان «روز ملی سینما» شناخته شد.

در ادامه برای اعضا پویانمایی‌های "کشاورز و ربات" و "قدم یازدهم" و سپس انیمیشن "اژدهای آرزو" نمایش داده شد.

سپس علی محمدی کارگاه "کنترل خشم" و راهکارهای مدیریت آن را برای اعضا برگزار کرد. این کارگاه با سوالاتی چون آیا تا به حال عصبانی شده‌اید؟، وقتی عصبانی می‌شوید چه می‌کنید؟، آیا این رفتارها شما را آرام می‌کند؟ و ... آغاز شد. سپس به بیان راهکارهای گام به گام کنترل خشم اشاره شد.

مربی مسئول کانون درگزین گفت: گام اول تقویت تفکر و علت‌یابی آن است که باید بتوانیم به اعماق خشم خود برویم و علت آن را بیابیم، با یافتن علت بخش عمده‌ای از مشکلات حل می‌شود.

وی گام دوم را تقویت قدرت بیان عنوان کرد و افزود: ارائه واضح احساسات به اطرافیان سبب ایجاد درک متقابل خواهد شد.

علی محمدی ادامه داد: گام سوم تقویت مهارت شنیدن است اگر بتوانیم دلایل رفتارهای تحریک کننده اطرافیان را بشنویم شاید به ما در کسب آرامش کمک کند.

ور به راهکارهای کاهش بروز خشم اشاره و تصریح کرد: هدفمندی و داشتن برنامه به ما کمک می‌کند از موقعیت‌های خشم برانگیز فاصله بگیریم.

علی محمدی با بیان اینکه نوشتن خاطرات خوش باعث افزایش تاب‌آوری ما خواهد شد، بیان کرد: حفظ کردن قرآن باعث طراوت و آرامش روح شده و نیز تمرین و کسب مهارت شوخ طبعی سبب ایجاد رابطه اجتماعی شاداب می‌شود.

وی افزود: ورزش و مطالعه، ذهن را از پراکندگی و آشفتگی مصون می‌دارد و توجه به تغذیه و استراحت باعث مدیریت انرژی می‌شود.

وی با بیان اینکه شرکت در فعالیت‌های اجتماعی سبب کسب تجربه در موقعیت‌های مختلف می‌شود خاطرنشان کرد: این کار صبر ما را افزایش داده و علاوه بر این در جمع‌های این چنینی می‌توانیم الگوهای رفتاری مناسب را شناسایی کرده و آن را به کار ببریم.

مربی مسئول مرکز درگزین گفت: دیگران را زود قضاوت نکنیم و نیز کمال گرا نباشیم که باعث می‌شود فرد در برابر شکست‌ها احساس سرخوردگی کند.

وی در ادامه در خصوص نتایج کنترل خشم برای اعضا توضیح داد و تصریح کرد: جلوگیری از درجا زدن و اتلاف وقت، رضایت از زندگی، ثبات رفتاری، جلوگیری از روی آوردن به اعتیاد، بهبود تصمیم گیری و ... از نتایج کنترل خشم بوده که باید با تمرین و ممارست به آن برسیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =