کد خبر: 344725
تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۷
اردوی اعضای کانون استان اردبیل در نیر پایان یافت

اردوی فرهنگی، آموزشی و پرورشی اعضای دختر مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل با برگزاری مراسم پایانی با حضور جمعی از مسئولان نهادها و ادارات شهرستان نیر به کار خود پایان داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، اردوی دوروزه فرهنگی، آموزشی و پرورشی «ترنم باران» عصر روز سه‌شنبه ۲۰ شهریورماه ۱۴۰۳ به کار خود پایان داد و بیش از ۶۰ عضو فعال و منتخب مراکز کانون استان اردبیل پس از فعالیت در کارگاه‌های فرهنگی هنری و ادبی، مراسم اختتامیه را همراه با مربیان و کارشناسان ستادی در محل نمازخانه آموزشگاه حضرت زینب کبری(س) شهرستان نیر برگزار کردند.

اردوی اعضای کانون استان اردبیل در نیر پایان یافت

حجت‌الاسلام آیت نعمتی امام‌جمعه شهرستان نیر در این آیین گفت: خروجی کار فرهنگی باید دیده شود و هزینه برای کارهای فرهنگی هدر رفت نیست بلکه آینده‌نگری و سرمایه‌گذاری در حوزه فرهنگی است.

وی با بیان اینکه نهادهای فرهنگی باید باهم در ارتباط باشند تا از موازی کاری در حوزه فرهنگی پرهیز شود، تصریح کرد: با توجه به اینکه برنامه‌های فرهنگی در بلندمدت به نتیجه می‌رسد نیازمند مدیریت اصولی و ثبات در بحث‌های فرهنگی هستیم.

امام‌جمعه نیر مراکز کانون پرورش فکری را یک مکان امن مطمئن و آرام توصیف کرد و با عنوان اینکه کار در کانون مقدس است، اظهار داشت: کانون مهد استعدادیابی است و باید از این ظرفیت بزرگ برای پیشبرد برنامه‌های فرهنگی و تربیتی استفاده کرد.

وی افزود: شخصیت‌های فرهنگی اجتماعی افراد در جامعه با حضور در همین مکان‌های فرهنگی تربیتی شکل می‌گیرد.

 حجت‌الاسلام نعمتی با تأکید بر حمایت مسئولین از برنامه‌های کانون، بیان داشت: کار مربیگری کار مقدس است و نیاز هست که نسبت به رفاهی و حق‌وحقوق مربیان و کارکنان کانون فرهنگی اقدامات لازم انجام گیرد.

اردوی اعضای کانون استان اردبیل در نیر پایان یافت

علیرضا حسینی فرماندار شهرستان نیر هم با قدردانی از برگزارکنندگان این اردو، از همراهی و حمایت مسئولان شهرستان از برنامه‌های کانون خبر داد.

وی آموزش مهارت‌های زندگی و مهارت‌های هنری و ادبی در مراکز کانون را ارزشمند دانسته و گفت: در فرایند اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌ها، مهارت افزایی اعضا به‌خصوص نوجوانان با نگاه به ورود به بازار کار موردتوجه قرار گیرد.

حسینی دنیای امروز را جهان ارتباطات عنوان کرد و خاطرنشان کرد: آموزش زبان‌های خارجه گام مهم برای توسعه است و در کنار دیگر فعالیت‌ها کانون، این امر نیز در شهرستان نیر مورد نیاز خانواده‌ها است.

اردوی اعضای کانون استان اردبیل در نیر پایان یافت

ملیحه ملک‌زاده فرد مدیرکل کانون استان اردبیل هم در سخنان خود ایجاد نشاط و شادی در جمع اعضای کانون را از اهداف این اردو نام‌برده و گفت: با برپایی کارگاه‌های فرهنگی هنری و اجرای مسابقات طناب‌کشی و دارت، دو برنامه علمی آموزشی در حوزه نجوم و محیط‌زیست با حضور کارشناسان متخصص این حوزه برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه اجرای برخی کارها در این اردو به عهده خود اعضا بود، افزود: اعضای شرکت‌کننده در کنار مهارت‌های هنری و ادبی که به‌صورت تخصصی در مراکز فرامی‌گیرند، در این اردو مهارت‌های زندگی اجتماعی را در کنار دوستان جدیدشان تمرین کردند.

مدیرکل کانون استان با بیان اینکه کودکان و نوجوانان ما افرادی مستعد، باذوق و خلاقی هستند، کسب موفقیت‌های اعضای مراکز کانون استان در فراخوان‌های مختلف بین‌المللی و ملی را نتیجه تلاش و دلسوزی مربیان در فرایند کشف و پرورش استعدادها عنوان کرد.

اردوی اعضای کانون استان اردبیل در نیر پایان یافت

برگزاری نمایشگاهی از آثار تولیدشده اعضا در این اردو، اجرای قصه نمایش، اهدای جوایز به برندگان مسابقات ورزشی و شعرخوانی پری ناز ستونه مربی آفرینش‌های ادبی مراکز کانون اردبیل از بخش‌های مختلف این مراسم بود و در پایان برنامه از ادارات همکاری کننده در برگزاری این رویداد فرهنگی، تربیتی و همچنین اعضا و مربیان شرکت‌کننده در اردو با اهدای هدایایی تقدیر به عمل آمد.

گفتنی است اردوی اعضای منتخب و فعال کانون استان اردبیل با عنوان ترنم باران از روز دوشنبه ۱۹ شهریورماه به مدت دو روز در شهرستان نیر و منطقه گردشگری بولاخلار برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =