نشست «خواندن و نوشتن به مثابه زیستن» در کتابخانه مرجع کانون برگزار می‌شود

یکصدوهفتمین نشست کتابخانه مرجع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با موضوع سواد خواندن (خواندن و نوشتن به مثابه زیستن) برگزار می‌شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این نشست که روز دوشنبه ۲۶شهریور ۱۴۰۳، ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۲:۳۰ برگزار می‌شود، درباره‌ی کتاب «الفبای زندگی» گفت‌وگو خواهد شد و نعمت‌الله فاضلی انسان‌شناس، نویسنده و استاد بازنشسته پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و ساعد باقری شاعر و پژوهشگر پیشکسوت حضور خواهند داشت.

سواد تنها یک مهارت شناختی نیست. بلکه با شکل زندگی افراد و جامعه‌شان عجین شده و پیوند خورده است. سواد و سوادآموزی پیامدهای گسترده و همه جانبه‌ای برای جامعه انسانی دارد و سعادت جوامع در گرو چگونگی سوادآموزی آن‌هاست.

خواندن و نوشتن چیزی فراتر از قابلیت و مهارت است و هویت و کیستیِ انسان‌ها را می‌سازد. کتاب «الفبای زندگی» تالیف نعمت‌الله فاضلی به این مباحث مهم می‌پردازد و سومین نشست از سلسله نشست‌های تخصصی کتابخانه مرجع با تمرکز بر این کتاب در ادامه نشست‌های سواد خواندن به صورت حضوری و آنلاین برگزار می‌شود.

کتابخانه مرجع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خیابان خالد اسلامبولی (وزرا)، شماره ۲۲ و ۲۴، مجتمع شهید ملک شامران واقع شده است.

علاقه‌مندان به حضور در این نشست از طریق فضای مجازی، می‌توانند در سکوی اینترنتی اسکای روم به نشانی Live.kpf.ir/ch/lib با گزینه مهمان وارد شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =