پویش «به سمت قبله» گامی موثر در جهت مقابله با تحریف‌های رسانه‌ای است

دبیر پویش بین‌المللی «به سمت قبله» می‌گوید ایجاد آگاهی در میان نوجوانان در سراسر جهان نسبت به مسئله فلسطین می‌تواند زمینه‌ساز تقویت همبستگی جهانی و تلاش‌های مشترک برای احقاق حقوق ملت مظلوم این کشور باشد.

به گزارش اداره کل روابط‌ عمومی و امور بین‌الملل کانون، نشست خبری پویش بین‌المللی «به سمت قبله» صبح شنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ با حضور سمیه‌سادات ابراهیمی مدیرکل حوزه مدیرعامل، روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون و دبیر این پویش و اصحاب رسانه برگزار شد.

سمیه‌سادات ابراهیمی در نشست خبری این پویش توضیح‌هایی ارائه کرد و گفت: ما تابستان فعال و پویایی داشتیم و جشنواره‌هایی بعد از سال‌ها احیا شدند که در بخش فرهنگی و همچنین مدیریت آفرینش‌های ادبی و هنری این اتفاق رقم خورد.

او ادامه داد: پویش «به سمت قبله» دیپلماسی کودک و نوجوان را ذیل دیپلماسی امور بین‌الملل قرار داده است و بخش بین‌الملل از  صرفا محلی برای دریافت و ارسال اثر فراتر رفته و تلاش می‌کند دیپلماسی کودک و نوجوان را فعال کرده تا در حوزه بین‌الملل، به‌ویژه در حوزه نوجوانان کنش‌گر باشد. موضوع فلسطین یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین مسائل جهان اسلام و جامعه بین‌الملل است. ظلم گسترده‌ای که بر مردم فلسطین به‌ویژه کودکان و نوجوانان این سرزمین، وارد می‌شود، وجدان انسانی را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار داده است. با افزایش آگاهی جهانی درباره وضعیت فلسطین و همبستگی بین‌المللی لزوم ایجاد حرکتی فراگیر برای حمایت از حقوق این قشر مظلوم بیش از پیش احساس می‌شود. در همین راستا کانون پرورش فکری اقدام به راه‌اندازی یک پویش بین‌المللی با هدف جلب توجه افکار عمومی به ظلم‌های روا شده بر کودکان و نوجوانان فلسطینی کرده است. این پویش که از اول شهریور آغاز شده چالشی است برای ایجاد بستری که کودکان و نوجوانان سراسر جهان بتوانند با ابزارهای هنری و رسانه‌ای صدای مظلومیت هم‌سالان خود در فلسطین را به گوش جهانیان برسانند.

مدیرکل حوزه مدیرعامل و روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری با بیان این‌که حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان فلسطینی و تلاش برای به تصویر کشیدن ظلمی که بر آن‌ها می‌رود نه تنها وظیفه‌ای انسانی بلکه یک رسالت تربیتی برای نسل جوان است، اظهار کرد: ایجاد آگاهی در میان نوجوانان در سراسر جهان نسبت به این مسئله می‌تواند زمینه ساز تقویت همبستگی جهانی و تلاش‌های مشترک برای احقاق حقوق ملت مظلوم فلسطین باشد. با توجه به این‌که جهان امروز به شدت تحت تاثیر رسانه‌ها و فضای مجازی قرار دارد استفاده از قدرت رسانه‌ای برای مقابله با تبلیغات ناعادلانه و نشان دادن حقیقت به افکار عمومی جهانی اهمیت ویژه‌ای دارد. این پویش می‌تواند گامی موثر برای مقابله با تحریف‌های رسانه‌ای و تقویت صدای عدالت‌خواهی در سطح بین‌المللی باشد.

پویش «به سمت قبله» گامی موثر در جهت مقابله با تحریف‌های رسانه‌ای است

ابراهیمی آگاهی‌بخشی بین‌المللی، تشویق به همبستگی جهانی، ترویج عدالت خواهی در نسل جدید، تقویت قدرت رسانه‌ای نوجوانان، ترویج فرهنگ مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم از جمله اهداف کانون برای برگزاری این پویش دانست.

او در ادامه توضیح داد: این پویش تا پایان شهریور تمدید شده است. فیلم کوتاه، عکس، نقاشی و تصویرسازی، داستان کوتاه و پادکست، نماهنگ و سفرنامه (با موضوع اربعین) موضوع‌هایی است که نوجوانان می‌توانند در آن حضور پیدا کنند که یا خود نوجوان ارسال کننده اثر خود است و یا  اثر درباره نوجوانان است. شرکت‌کنندگان می‌توانند آثار خود را تا ۳۱ شهریور از طریق سایت رسمی کانون پرورش فکری ارسال کنند. این پویش فرصتی برای کودکان و نوجوانان است تا با بهره‌گیری از استعدادهای هنری و رسانه‌ای خود، پیام‌های عدالت‌خواهانه خود را در مورد فلسطین به گوش جهانیان برسانند.

آرمان مشترک نوجوانان جهان، آزادی فلسطین، اربعین و حضور نوجوانان برای رهایی قدس، نوجوانان و هم‌دردی با مردم مظلوم غزه، نقش نوجوانان در پیروزی فلسطین از جمله موضوع‌های پویش است.

ابراهیمی گفت: آثار ارسال شده از سوی هیئتی از متخصصان حوزه‌های هنری و رسانه‌ای مورد داوری قرار خواهند گرفت. ۱۶ مهر که سالگرد «طوفان‌الاقصی» است گردهمایی انجام شده و جوایز اهدا خواهد شد. در بخش بین‌المللی پویش نیز با رایزنان فرهنگی ۵۹ کشور اهمیت و ضرورت این پویش مطرح شده که مورد استقبال واقع شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =