آیین پایانی نخستین همایش «کانون‌یاران» برگزار شد

آیین پایانی نخستین همایش «کانون‌یاران» استان‌های منطقه یک کشور با میزبانی استان قزوین و با شعار «تابستونمو ساختم» در اردوگاه دلگشای چالوس برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این مراسم روز ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ به همت کانون پرورش فکری استان قزوین در اردوگاه دلگشای شهر چالوس برگزار شد.

در این همایش ۵۲ کانون‌یار برگزیده از مراکز فرهنگی و هنری استان‌های قزوین، اردبیل، گیلان، زنجان، آذربایجان غربی و شرقی (استان‌های منطقه یک کشور) همراه با مربیان خود حضور داشتند.

همچنین سیدعلی اکبر موسوی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین و محمد خیاط‌زنجانی مدیرکل کانون استان کرمانشاه در این برنامه حاضر بودند.

تلاوت قرآن مجید، سرود ملی، صلوات خاصه حضرت امام رضا(ع)، جمع‌خوانی سرود کانون‌یاران، نماهنگ اردو، اجرای چند برنامه ازسوی کانون ‌یاران، اجرای چند بخش نمایشی طنز و قدردانی از مهمانان و دست‌اندرکاران از جمله بخش‌های این برنامه بود.

کانون‌یاران قله‌های اثرگذاری مراکز فرهنگی و هنری کانون هستند

در بخشی از این برنامه مدیرکل کانون قزوین، کانون‌یاران را قله‌های اثرگذاری مراکز فرهنگی و هنری کانون دانست که با نقش‌آفرینی در مدارس، مراکز و در همه سطوح جامعه امکان آشنایی بیشتر کودکان و نوجوانان با کانون و جلب و جذب آن‌ها به مراکز فرهنگی و هنری را فراهم می‌کنند.

سیدعلی‌اکبر موسوی این نوجوانان را اعضای موفق کانون دانست که زمینه‌ساز تشویق به عضویت و همراهی با کانون و نماد اثرگذاری آن در افزایش توانمندی، مهارت‌افزایی و کشف استعداد کودکان و نوجوانان هستند.

آیین پایانی نخستین همایش «کانون‌یاران» برگزار شد

وی در ادامه از همه دست‌اندرکاران برگزاری این همایش قدردانی و ابراز امیدواری کرد این همایش خاطره ماندگار و خوشی را در یاد همه مهمانان به جا گذاشته باشد و در سال آینده به شیوه سراسری برگزار شود.

مدیرکل کانون استان قزوین همچنین هدف از برگزاری این دوره را  کسب تجربه و توانمندسازی اعضای اثرگذار در سطح جامعه دانست و از دست‌اندرکاران برگزاری این همایش قدردانی کرد.

نوجوانان کنش‌گران اصلی و حرکت‌دهندگان جامعه

محمد خیاط‌زنجانی مدیرکل کانون استان کرمانشاه نیز که به نمایندگی از فرهاد فلاح  معاون فرهنگی کانون در این برنامه شرکت کرده بود گفت: حال خوب «کانون‌یاران» مهمان در این برنامه نشان از زحمات ارزشمند دست‌اندرکاران برنامه دارد.

وی نوجوانان را کنش‌گران اصلی و حرکت‌دهندگان جامعه دانست که اگر مسیر درست را پیدا کنند به هدایت جامعه کمک خواهند کرد.

آیین پایانی نخستین همایش «کانون‌یاران» برگزار شد

در پایان این مراسم که با همکاری مربیان موسسه آموزشی آمال برگزار شده بود، از مهمانان، دست‌اندرکاران، برگزیدگان مسابقه‌ها و فعالان نماز قدردانی شد.

یادآوری می‌شود «کانون‌یاران» اعضای فعال و برگزیده مراکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستند که در معرفی کانون به دانش‌آموزان مدارس خود نقش کلیدی دارند و به عنوان کنش‌گرهای اجتماعی نماینده کانون در سطح مدارس و جامعه هستند.

«کانون‌یاران» دانش‌آموزان مستعدی هستند که در کانون پرورش فکری رشد کرده و براساس نظریه سیاستی فعال و کلان در جامعه‌پردازی آینده ایران به عنوان نماینده کانون در مدارس معرفی می‌شوند.

نخستین همایش «کانون‌یاران» منطقه‌ای به همت کانون پرورش فکری استان قزوین از ۱۸ تا ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ در اردوگاه دلگشای شهر چالوس برگزار شد.

آیین پایانی نخستین همایش «کانون‌یاران» برگزار شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =