برگزاری کارگاه های قصه گویی برای بیست و ششمین جشنواره بین المللی قصه گویی در کردستان

برگزاری کارگاه های آموزشی در بیست و ششمین جشنواره بین المللی قصه گویی به منظور آشنایی اعضاء مراکز فرهنگی، خانواده ها و مخاطبان عمومی در استان کردستان انجام شد .

به گزارش اداره کل کانون استان کردستان: در راستای حضور فعال قصه گویان استان کردستان در مراحل منطقه ایی و کشوری بیست و ششمین جشنواره بین المللی قصه گویی ، کارگاه های آموزشی برای داوطلبان و علاقه مندان در مراکز فرهنگی هنری استان کردستان برگزار شد.

تشکیل دبیرخانه استانی بیست و ششمین جشنواره بین المللی قصه گویی در کردستان

آماده شدن مراکز استان کردستان برای بیست و ششمین جشنواره ی قصه گویی در مراکز استان کردستان با دعوت از والدین ،اعضا ،پدربزرگها و مادربزرگها برای مرحله استانی بیست و ششمین جشنواره ی قصه گویی آماده می شوند . در این نشست ها بخش هایی از شیوه نامه برای حاضرین شرح داده می شود وبرای انتخاب درست قصه با توجه به توانایی مادران یا اعضا راهنمایی های لازم انجام می گیرد . در برنامه های پایانی مراکز از کلیه ی علاقمندان در حوزه ی قصه گویی دعوت می شود تا در جشنواره ی قصه گویی امسال شرکت داشته باشند . مخاطبان با نحوه ی انتخاب قصه و نقطه ی آغاز واوج و پایان قصه آشنا می شوند . در این نشست ها مخاطبان تمرین های خود را ارائه می دهند . ثبت نام در سایت قصه گویی در نیمه دوم مهرماه ۱۴۰۳ می باشد .

تشکیل دبیرخانه استانی بیست و ششمین جشنواره بین المللی قصه گویی در کردستان

مرکز فرهنگی هنری مجتمع سنندج برای مخاطبان نوجوان کارگاه آموزشی قصه گویی برگزار کرد در کارگاه نکاتی در باره ی فعالیت قصه گویی، گفته شد همچنین در ادامه ی کارگاه  از تمرینات خود اعضا جهت آشنایی با نحوه ی انتخاب موضوع، نقطه ی آغاز، نقطه اوج و فرود قصه، یک پایان خوب در قصه، همچنین تمرین های گروهی و داوری خود اعضا در این کارگاه انجام شد، هدف از این کارگاه   آمادگی اعضاء برای شرکت در جشنواره قصه گویی بود .

تشکیل دبیرخانه استانی بیست و ششمین جشنواره بین المللی قصه گویی در کردستان

در یک دورهمی گرم و صمیمانه توسط مرکز فرهنگی هنری سرو آباد با حضور مادربزرگ ها و پدر بزرگ ها همراه با کودکان و نوجوانان به قصه گویی پرداخته شد، در راستای آمادگی برای مرحله ی استانی بیست و ششمین جشنواره قصه گویی در مرکز فرهنگی هنری سرو آباد از پدر بزرگ ها و مادر بزرگهای سروآبادی دعوت به عمل آمد تا در یک‌ دور همی برای اعضای مرکز قصه های زیبای خود را که از صندوقچه ی خاطراتشان به یاد داشتند، تعریف کنند این دورهمی برای ایجاد شوق و نشاط در کودکان، حفظ سنت ها، آیین ها همچنین احترام به پدربزرگ ها و مادربزرگ ها و انتقال ارزش های انسانی و اخلاقی برای هماهنگی و ایجاد شوق در اعضا صورت گرفت، دیگر هدف برگزاری این دورهمی  شرکت مخاطبان علاقه مند از رده های سنی مختلف و انتقال  فرهنگی و سنتی به نسلهای بعد برگزار گردید . هدف از جشنواره قصه گویی و زمان ثبت نام در سایت و مراحل اجرای هم برای اعضا و خانواده ها بیان شد.

تشکیل دبیرخانه استانی بیست و ششمین جشنواره بین المللی قصه گویی در کردستان

مرحله پایانی بیست و ششمین جشنواره بین المللی قصه گویی در استان یزد؛ شهرستان یزد برگزار خواهد شد، در بخش های مختلف جشنواره  قصه گویی و شکل اجرای آن که شامل  قصه‌گویی منظوم، قصه‌گویی دینی، قصه‌گویی محیطی، قصه‌گویی مینی‌مال ۱۰۰ثانیه‌ای (برگرفته از حکایت، قصه یا داستان، متون کلاسیک ادبی و حکمی فارسی همچون  گلستان، بوستان، کلیله‌ودمنه و...)، قصه‌گویی علمی، قصه‌گویی قصه‌های پیشرفت و قهرمانان ایران، پادکست قصه‌گویی، قصه‌گویی ۹۰ ثانیه‌ای(براساس تجربیات زیسته قصه‌گو) و قصه‌گویی زبان اشاره می باشد.

تشکیل دبیرخانه استانی بیست و ششمین جشنواره بین المللی قصه گویی در کردستان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =