انجمن ادبی شاعران نوجوان "آینه های ناگهان"

انجمن ادبی شاعران نوجوان آینه های ناگهان در مراکز مسجد سلیمان و اندیمشک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان، به‌صورت حضوری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان، سی دومین جلسه انجمن ادبی آیینه های ناگهان مرکز شماره دو اندیمشک و بیست و سومین جلسه انجمن شاعران نوجوان آینه های ناگهان مرکز مسجدسلیمان در شهریور ماه 1403 برگزار شد؛

بر اساس این گزارش سی دومین جلسه انجمن ادبی آیینه های ناگهان مرکز شماره دو اندیمشک با حضور ابوذر خادم، شاعران ومنتقد ادبی شهرستان اندیمشک در هفدهم شهریور ماه برگزار شد.

در این نشست نوجوانان شعرهای خودشان را خواندند وابتدا دیگر اعضای انجمن نقد کردند و بعد آقای خادم اثار اعضا را بررسی کردند و نکاتی را به آنها یادآور شدند.

ابوذر خادم گفت: اشعار اعضا سادگی خاصی دارد و در عین سادگی صور خیال و دیگر ارکان شعر را به خوبی میتوان در اشعار اعضا دید. ایشان نوجوانان را تشویق میکرد که آثار ادبیات کهن ایران را مطالعه کنند تا بتوانند شعر را بیشتر و بهتر بشناسند و در این شناخت خوانش آثار گذشتگان بسیار کمک کننده است.

در ادامه‌ی نشست، خادم از زندگی شاعر تازه درگذشته محمدعلی بهمنی برای اعضا صحبت کردند و اشعاری از ایشان را خواندند.

همچنین بیست و سومین جلسه انجمن شاعران نوجوان آینه های ناگهان مرکز مسجدسلیمان نیز در هجدهم شهریور ماه با حضور سید هابیل موسوی شاعر و منتقد ادبی، اعضا و مربیان مرکز برگزار شد.

در این جلسه اعضای مرکز  آثار خود را خواندند و توسط موسوی و دیگر اعضا نقد و بررسی شد.

این شاعر و منتقد ادبی ضمن قدردانی از مربی و مسئول انجمن از حضور اعضا و آثار زیبایشان ابراز خرسندی کرد وگفت: چیزی که آثار شما را متمایز می کند نگاه دقیق و متفاوت شما به پدیده هاست و همینکه دست به قلم می برید و تمرین نوشتن می کنید باعث رشد و پیشرفت شما می شود که در آینده انسانهایی اندیشمند و با تفکر خواهید شد. ایشان ضمن تسلیت به مناسبت درگذشت شاعر ارجمند محمدعلی بهمنی بیان کرد: محمدعلی بهمنی شاعری بود که با استفاده از زبان ساده و محاوره‌ای، تصاویر بدیع و مفاهیم نو، به غزل فارسی جان تازه‌ای بخشیده است. بهمنی بر نسل‌های مختلف شاعران و مخاطبان تأثیرگذار بوده است. او با شعرهای خود راه را برای شاعران جوان‌تر هموار کرد و به آن‌ها نشان داد که می‌توان با زبان ساده و بیان احساسات، شعرهای ماندگاری خلق کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =