برنامه‌های روز نخست جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان اعلام شد

نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانانِ کانون پرورش فکری با شعار «این صحنه خانه ماست» روز سه‌شنبه، ۲۷ شهریور در مرکز تئاتر کانون آغاز می‌شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، آیین گشایش نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان ساعت۸:۳۰ روز سه‌شنبه، ۲۷ شهریور در مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون واقع در پارک لاله تهران برگزار و از ساعت ۹ نمایش‌ها در سه سالن گلستان، بوستان و پلاتو اجرا خواهد شد.

در این روز نمایش‌های «خورشید خانم کجایی»  از استان مرکزی، «زمین» از استان مرکزی در سالن گلستان و نمایش‌های «شاهراده خانم زشت» از زنجان، «آن بالا آن پایین» از قزوین در سالن بوستان و نمایش‌های «چی شد چطور شد» از قزوین، «بانو گشسب» از خراسان جنوبی و «خواستگاری» از خراسان رضوی در سالن پلاتو به اجرا در می‌آید.

در اولین روز جشنواره هنرهای نمایشی، نشستی تخصصی با محوریت «نوا و صدا» در تئاتر کودک و نوجوان با حضور عبدالله امیرآتشانی کارگردان، بازیگر، آهنگ‌ساز و عروسک‌گردان از ساعت ۱۵ تا ۱۷ در سالن کنفرانس شماره یک مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون واقع در خیابان حجاب تهران برگزار خواهد شد.

پنجمین سمینار تخصصی تئاتر کودک و نوجوان  با عنوان «ضرورت تولید و توسعه تئاتر برای نوجوان» نیز در همین روز از سوی مرکز ملی اسیتژ ساعت ۱۰ تا ۱۳ در سالن غدیر مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

توجه به مفهوم خانواده و اهمیت آن، توجه به نامداران دینی، ملی و اسطوره‌ای با پررنگ کردن شخصیت‌های آنان در نمایش‌ها، توجه به ایجاد امیدآفرینی در تولید نمایش، توجه به داستان‌هایی با موضوع‌های محیط زیست، طنز، سبک زندگی و مهارت‌های اجتماعی، توجه به نمایش‌های آیینی و سنتی، توجه به استفاده از کتاب‌های چاپ شده در کانون، توجه به خلق زاویه دید جدید در تولید آثار نمایشی و توجه به فرهنگ و بوم مناطق مختلف ایران رویکردهای ارزش‌گذاری نمایش‌ها در این جشنواره است.

نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان کانون پرورش فکری از ۲۷ تا ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ در مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون واقع در بوستان لاله و مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون واقع در خیابان حجاب تهران برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =