آغاز جشنواره هنرهای نمایشی از صبح ۲۷ شهریور/ اعلام اسامی گروه‌ها

اسامی ۱۵ نمایش راه‌یافته به مرحله پایانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان کانون پرورش فکری با شعار «این صحنه خانه ماست» اعلام شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، براساس این خبر نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان کانون پرورش فکری طی روزهای ۲۷ تا ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ در مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون واقع در پارک لاله تهران برگزار می‌شود.

بر این اساس اسامی ۱۵ نمایشی که به مرحله پایانی این دوره از جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان راه یافتند عبارت است از: نمایش «کدو قلقله زن» به کارگردانی زهرا محیطی از استان اردبیل، نمایش «تاریخ از سمت تاریک» به کارگردانی زهرا نوری از استان تهران، نمایش «آوازی برای وطن» به کارگردانی ملوک افشاری از استان چهارمحال و بختیاری.

همچنین نمایش «قنات شیرین» به کارگردانی حلیمه صفوی از استان خراسان جنوبی، نمایش «شاهزاده خانم زشت» به کارگردانی فرهاد ابوالفضلی از استان زنجان، نمایش «خرما بزی» به کارگردانی با کوثر ثمره میری از استان سیستان و بلوچستان، نمایش «آن بالا، این پایین» به کارگردانی فاطمه فارسی از استان قزوین، نمایش «چی شد، چطور شد» به کارگردانی زهرا برجی از استان قزوین، نمایش «قول میدم بزرگ نشم» به کارگردانی فائزه مرزبان از استان قم و نمایش «یاسا پلکه سوورانه» به کارگردانی موسی هدایتی از استان کردستان دیگر آثار راه یافته به مرحله نهایی جشنواره هنرهای نمایشی است.

محسن میرزایی از استان کرمان با نمایش «محاکمه گرگ بدجنس مهربان»، رحمت غلامی از استان کرمانشاه با نمایش «روژا دلینا باش»، سمانه قضائیان از استان مازندران با نمایش «جادوی سیاه»، سارا وفا از استان مرکزی با نمایش «زمین»، مهری فربدزاده از استان مرکزی با نمایش «خورشید خانم کجایی» نیز از برگزیدگان این مرحله هستند.

همه نمایش‌های جشنواره هنرهای نمایشی را نوجوانان زیر نظر مربیان خود تهیه، کارگردانی و اجرا می‌کنند و این آثار هریک در سه نوبت و  در سه سالن بوستان، گلستان و پلاتو آیینه مرکز تئاتر کانون برای عموم،  صبح‌ها ساعت ۹ تا ۱۲ و بعد از ظهر از ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۷ اجرا می‌شود.

دو نمایش آیینی نیز با عنوان‌های نقالی (بانو گُشَسب) و خیمه (خواستگاری مبارک) طی روزهای ۲۷ تا ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ در محوطه باز مقابل مرکز تئاتر کانون ساعت ۱۷ و ۱۸ به‌اجرا درمی‌آید.

جشنواره هنرهای نمایشی پیشتر در سال‌های دور  با عنوان جشنواره نمایش عروسکی کانون بر گزار می‌شد و سپس تغییر نام یافت.

سال ۱۳۹۵ آخرین باری بود که مرحله پایانی هفدهمین دوره جشنواره در شهر ساری استان مازندران به صورت حضوری برگزار شد اما هجدهمین دوره آن که قرار بود فروردین ۱۳۹۹ در اهواز برگزار شد به دلیل همه‌گیری بیماری کرونا هرگز به صورت حضوری برگزار نشد و تنها جوایز برگزیدگان در پایان سال ۱۴۰۰ در اختیارشان قرار گرفت.

اکنون پس از سال‌ها این نخستین بار است که جشنواره هنرهای نمایشی احیاء و به صورت حضوری برگزار می‌شود.

نوزدهمین دوره جشنواره هنرهای نمایش کودکان و نوجوانان صبح روز ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ آغاز می‌شود و عصر روز جمعه ۳۰ شهریور  نیز با اهدای جوایز برگزیدگان در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون واقع در خیابان حجاب تهران به کار خود پایان می‌دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =