کد خبر: 344894
تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۲
بازدید 6
کارگاه "کودک نویسنده" در مرکز 3 برگزار شد

کارگاه "کودک نویسنده" با حضور اعضای کارگاه نوشتن خلاق و والدین آنها به مناسبت روز شعر و ادب فارسی در مرکز فرهنگی- هنری شماره 3 برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان همدان، مرکز فرهنگی- هنری شماره ۳ همدان به مناسبت روز شعر و ادب فارسی نشست ادبی با عنوان  «کودک نویسنده» با ۵۰ نفر از  اعضای کودک کارگاه نمایش خلاق و قصه‌گویی به همراه والدین آنها برگزار کرد.

این کارگاه با هدف چگونگی هدایت اعضای نوشتن خلاق و قصه‌گویی توسط والدین برای نوشتن و قصه گفتن و تقویت مهارت نوشتن تشکیل شد.

کارگاه "کودک نویسنده" در مرکز 3 برگزار شد

مربی کارگاه نوشتن خلاق کانون در این نشست صمیمی اظهار کرد: نویسندگی خلاق از جمله مهارت‌های مهمی است که برای کودکان بسیار ارزشمند است.

معصومه کریمی افزود: نوشتن قدرتی است که به کودکان کمک می‌کند افکار و احساسات خود را به‌ صورت مکتوب بیان کرده و ارتباط خود را بهبود بخشند.

وی با بیان اینکه مهارت نوشتن باعث توسعه تفکر منطقی، خلاقیت و بیان دقیق افکار می‌شود، گفت: نوشتن یکی از مهم‌ترین مهارت‌ها در رشد خلاقیت کودکان و یادگیری است.

کریمی خاطرنشان کرد: مهارت نوشتن به راحتی به دست نمی‌آید و مستلزم استمرار و تمرین است و روش های مختلفی برای آموزش نوشتن خلاق در کودکان وجود دارد.

کارگاه "کودک نویسنده" در مرکز 3 برگزار شد

وی با اشاره به ۶ روش برای تقویت مهارت نویسندگی خلاق در کودکان، تصریح کرد: روش اول تقویت مهارت نوشتاری با مطالعه مداوم و روزانه، روش دوم نوشتن تجربیات برای تقویت مهارت نوشتاری، روش سوم تقویت مهارت نوشتن از طریق بازی مثل بازی با کلمات و جملات، استفاده از قافیه بازی و آهنگ و موسیقی در واژگان و...، روش چهارم  پیدا کردن ایده‌های خلاقانه، مثل صحبت در مورد موضوعات مختلف و پیشنهاد ایده‌های جالب از سوی والدین، روش پنجم استفاده از تکنولوژی با به کار بردن ابزارها و برنامه‌های نوشتن دیجیتالی و مرحله ششم تنوع و خلاقیت، با خلق و ایجاد فضاهای جدید توسط والدین است.

در ادامه این نشست پرسش و پاسخ توسط والدین و مربی ادبی در خصوص چگونه نوشتن، ویژگی‌های متفاوت بچه‌ها برای نوشتن و...انجام شد.

در این نشست همچنین مربی قصه‌گویی به چگونگی هدایت بهتر اعضا برای تربیت قصه‌گوهای خوب از سوی والدین پرداخت.

در پایان شاهنامه‌خوانی و نقالی توسط اعضای توانمند مرکز از جمله بارانا کریمی جاوید، کارین مهدنژاد، آریا خزل پور انجام شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =