مقام دوم کشوری محاسبات ذهنی عضو مرکز شماره ۱۴ کرمانشاه

در راستای افتخارآفرینی‌های ملی کانونی‌های استان، عضو مرکز شماره ۱۴ شهر کرمانشاه موفق به کسب مقام دوم کشوری چرتکه محاسبات ذهنی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، در راستای افتخارآفرینی‌های ملی کانونی‌های استان، عضو مرکز شماره ۱۴ شهر کرمانشاه موفق به کسب مقام دوم کشوری چرتکه محاسبات ذهنی شد.

در مجموعه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان علاوه بر فعالیت‌های جاری، جهت جذب و پایدارسازی بیشتر اعضا، کارگاه‌هایی هم برگزار می‌شود که طرفداران خاص به خود را دارد و علاقه‌مندان بسیاری در این کلاس‌ها ورود پیدا کرده و با توجه به استعداد و پیگیری خود، ضمن پرورش مهارت‌های فردی به موفقیت‌هایی نیز دست می‌یابند.

دغدغه همه والدین از همان دوران کودکی فرزندانشان این است که چطور می‌توانند بچه‌های باهوش و موفقی داشته باشند و برای رسیدن به این هدف هم سعی می‌کنند که برای آنها کم نگذارند و در همین راستا راه‌های مختلفی را امتحان می‌کنند و در تلاش هستند تا با ثبت‌نام در کلاس‌های مختلف استعدادهای آنها را کشف و شرایط مناسبی را برای رشد و نمو آنها فراهم آورند. کودکان استعدادهای بالقوه ای دارند که باید به بالفعل مبدل شود و برای رسیدن به این مقصود نیز باید با انتخاب بهترین راه، آنها را برای پیمودن پله‌های ترقی و موفقیت همراهی کرد.

مقام دوم کشوری محاسبات ذهنی عضو مرکز شماره ۱۴ کرمانشاه

آموزش چرتکه نه تنها برای یادگیری محاسبات ریاضی مناسب است، بلکه برای فعال کردن دو نیمکره مغز به طور مساوی به کار می‌رود و سبب می‌شود با فراگیری این آموزش توانایی ذهنی کودکان ارتقاء یابد، علاوه بر این محاسبه را ساده و آسان می‌کند. با توجه به گلایه بیشتر خانواده‌ها مبنی بر تمرکز نداشتن فرزندانشان، این مهارت سطح تمرکز و مهارت‌های ذهنی کودکان را افزایش می‌دهد، به این دلیل اینکه حین کار با چرتکه هر دو نیمکره مغز به صورت همزمان شروع به فعالیت می‌کنند. کودکان با آموزش این مهارت ضمن اینکه تمرکزشان نیز بهبود می‌یابد؛ مهارت‌های شنیداری، بینایی و لامسه آنها نیز تقویت می‌شود.

در کانون هم تلاش بر این است تا کودکان و نوجوانان در زمینه استعدادها و خلاقیت‌های خود پرورش و رشد یابند و در این زمینه با همراهی و پشتیبانی، ارتقاء یافته و تشویق شوند، بر همین اساس مقام دوم کشوری چرتکه، محاسبات ذهنی توسط آتوسا توسن عضو مرکز شماره ۱۴ شهر کرمانشاه کسب شد و برای کانون استان افتخاری دیگر آفرید.

#تابستونتو در کانون بساز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =