کار در حوزه‌ی عفاف و حجاب باید بر اساس پایه‌های قوی تربیتی انجام شود

مدیر کل کانون البرز در نشست با اعضای کارگروه مردمی عفاف و حجاب آموزش و پرورش استان البرز، بر ضرورت انجام فعالیت‌های زیربنایی و ساختاری تربیتی در این حوزه تاکید کرد.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز، زینب عاشری ، مدیر کل کانون استان در این نشست  ضمن اشاره به اهمیت کار تربیتی و ساختاری در حوزه عفاف و حجاب و حمایت همه جانبه‌ی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از فعالیت‌های موثری که در این حوزه انجام می‌شود  افزود شما عزیزان از نقطه‌ی درستی شروع کرده‌اید که در عین حال بسیار سخت هم هست و افزود  قبل از صحبت در مورد حجاب و عفاف باید با کودکان و نوجوانان با مفاهیمی چون عزت نفس، حریم و حیا صحبت کنیم  و  آن ها را با این مفاهیم آشنا سازیم و این میسر نخواهد شد مگر با تعریف کردن فعالیت‌های اساسی و زیربنایی در این حوزه.

این مقام مسئول با بیان تجربه‌ی موفق میدان دادن به نوجوانان و  استفاده از کانون یاران در امور فرهنگی، هنری و ادبی مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان افزود در حوزه‌ی حجاب نیز باید شبکه‌ای از نوجوانان علاقه‌مند و فعال تشکیل داد که با برگزاری برنامه‌های فرهنگی، هنری مناسب، ضمن افزایش انگیزه‌ی این عزیزان از آن ها به عنوان بازوهای کمکی و رابطان عفاف و حجاب در مدارس استفاده کنیم تا مفاهیم مناسب را به هم سن و سالان‌شان انتقال دهند.

مدیرکل کانون البرز در ادامه ضمن معرفی برخی نهادهای موثر در این حوزه بر ضرورت تجربه اندوزی و افزایش مهارت مطالعاتی و علمی و  عملی اعضای تشکیلات مرتبط با عفاف و حجاب تاکید کرد و افزود افرادی که خودشان هسته‌ی اصلی کار هستند، باید آگاهی لازم و توانایی رفع شبهات را داشته باشند.

ایشان با اشاره به برخی فعالیت های کانون مانند برگزاری یادواره شهدای نوجوان به منظور معرفی الگوهای اصلح به نوجوانان،  افزود باید  از تمام ظرفیت‌ها و توان برای بهبود شرایط فعلی بهره ببریم .

قبل از صحبت‌های مدیر کل کانون البرز، اعضای کارگروه مردمی عفاف و حجاب آموزش و پرورش به معرفی این کارگروه و فعالیت‌های‌شان در استان پرداختند.

ضرورت برنامه‌ریزی دقیق، استفاده از الگوهای شاخص مانند شهدای نوجوان، و حضور کارشناسان این طرح در مدارس و پاسخ به شبهات دانش آموزان از موارد مطرح شده توسط این اعضا بود .

کار در حوزه‌ی عفاف و حجاب باید با اخلاص و بر اساس پایه‌های قوی تربیتی انجام شود

گفتنی است این نشست ظهر روز سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ در اتاق جلسات اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز، برگزار شد.

قرار است  به زودی جلسات تکمیلی به منظور تعیین میزان همکاری و مشارکت کانون با این کارگروه و استفاده از ظرفیت‌های این نهاد برگزار شود .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =