روز شعر و ادب فارسی در کانون استان اردبیل گرامی داشته شد

به مناسبت روز شعر و ادب فارسی و بزرگداشت استاد سید محمدحسین شهریار، سی و دومین نشست انجمن شاعران نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل با مشارکت جمعی از اعضای انجمن و کارگاه‌های ادبی و فرهنگی، مربیان، اولیا و حضور مدیرکل و معاون فرهنگی کانون استان و علیرضا امانی مجد شاعر و استاد دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، در این نشست که روز دوشنبه ۲۶ شهریورماه ۱۴۰۳ در مرکز فرهنگی هنری شماره‌ی ۵ کانون اردبیل برپا شد، ملیحه ملک‌زاده فرد مدیر کل کانون استان ضمن نکوداشت مناسبت‌های هفته وحدت، روز شعر و ادب فارسی و بزرگداشت استاد شهریار، از تلاش‌های اعضا، مربیان و واحد ادبی کانون استان در برگزاری برنامه‌ها و نشست‌های مستمر ادبی تقدیر و تشکر کرد.

وی برپایی نشست‌های ادبی را فرصتی برای رشد و پرورش استعدادهای نوجوانان عنوان کرد و گفت: هنر و مهارت مربیان در پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانانی است که می‌توانند نقش به سزایی در آینده کانون و کشور عزیزمان داشته باشند.

روز شعر و ادب فارسی در کانون استان اردبیل گرامی داشته شد

مدیرکل کانون استان به حضور نوجوانان و اعضای ارشد در عرصه مربیگری اشاره کرد و گفت: اعضای نخبه و توانمند ما در حال حاضر به‌عنوان بازوی کمکی کانون در مراکز حضور دارند و در انجام امور فرهنگی، هنری و ادبی یاریگر مربیان هستند.

ملک‌زاده فرد در ادامه با اشاره به موفقیت‌ها و عملکرد واحد آفرینش‌های ادبی کانون استان، از آماده‌سازی دو عنوان کتاب از آثار اعضا برای رونمایی در هفته دفاع مقدس خبر داد.

علیرضا امانی مجد کارشناس مدعو در این نشست هم ضمن گرامیداشت روز شعر و ادب فارسی و همچنین هفته وحدت، از حضور در جمع شاعران نوجوان ابراز خوشحالی کرد و گفت: نوجوان این جمع می‌توانند در آینده از افراد تأثیرگذار در شعر استان باشند.

وی مطالعه و استمرار در سرایش شعر را از عوامل مهم در رشد توان و مهارت اعضا برشمرد.

این استاد دانشگاه در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به اینکه شعر چیست؟ شاعر کیست؟ شعر چگونه سراییده می‌شود؟ به تشریح هریک از سؤال‌ها از نگاه نظریه‌پردازان و چگونگی الهام شهریار از مولوی و حافظ با ذکر مصداق پرداخت و گفت: شهریار در سی‌ودو شعر خود از حافظ یاد و در هشت شعر معروفش از ابیات حافظ استفاده کرده است.

روز شعر و ادب فارسی در کانون استان اردبیل گرامی داشته شد

امانی مجد افزود: اگر در اشعار شهریار دقیق شویم متوجه می‌شویم که وی در ماهیت و کلیت اشعارش به مولوی نظر داشته است و از اشعار حافظ به شکل ابزاری بهره برده است.

شایان‌ذکر است، نقد شعر محنا مصدق و فاطمه حسین پور و اثر خوانی و زیباخوانی اشعار شهریار از دیگر برنامه‌های این نشست بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =