جشنواره هنرهای نمایشی به نوجوانان انگیزه مضاعف می‌دهد/ قانع نباشید!

سروش جمشیدی بازیگر مجموعه‌های نمایشی تلویزیون در حاشیه حضور در نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: این جشنواره انگیزه مضاعفی به نوجوانان می‌دهد تا با تلاش بیشتر کارهای قوی‌تری را در آینده به اجرا برسانند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، سروش جمشیدی در ادامه خاطرنشان کرد: از آنجایی که خودم مدتی در فضای شهرستان فعالیت داشته‌ و با بضاعت و امکانات این کارها آشنا هستم، می‌دانم این آثار در چه شرایطی به تولید رسیده‌اند. حمایت از گروه‌های شهرستانی غالبا مانند تهران نیست ولی آن‌قدر در همین مناطق ظرفیت‌های خوب و درجه یک وجود دارد که با همین بضاعت کم کارهای جذابی را به سرانجام می‌رسانند.

جمشیدی ادامه داد: نفس گردهم آمدن این گروه‌ها و به اجرا رساندن این آثار با همین بضاعت اندک، به‌نظرم ارزشمند است و باید دستمریزاد گفت به همه کسانی که به این ظرفیت‌ها توجه دارند و بستر دیده شدن آن‌ها را فراهم می‌کنند. همین اجرای جشنواره‌ای انگیزه مضاعفی برای گروه‌ها می‌شود تا با تلاش بیشتر کارهای قوی‌تری را در آینده به اجرا برسانند.

وی تأکید کرد: حیف است اگر به این قبیل استعدادهای موجود در مناطق محروم و شهرستان‌ها توجه درخوری نداشته باشیم. به نظرم خوب است که این جنس کارها، جشنواره‌ها و رویدادهای بیشتری برای عرضه در اختیار داشته باشند. آدم‌هایی که با این فضاها آشنایی بیشتری دارند، باید به این شهرها بروند که نفس همین حضور باعث دلگرمی بیشتر بچه‌ها می‌شود.

جشنواره هنرهای نمایشی به نوجوانان انگیزه مضاعف می‌دهد/ قانع نباشید!

این بازیگر نقش‌های کمدی در ادامه گفت: یکی از مهم‌ترین نکته‌هایی که می‌توان به نوجوانان حاضر در این جشنواره گفت، این است که باید پشتکار داشته باشند و بی‌انگیزه نشوند. نباید به این زودی‌ها دلسرد شوند. بالاخره همه آن‌هایی که امروز شناخته‌شده هستند هم زمانی در همین فضاهای کوچک کار خود را آغاز کرده‌اند. خیلی از چهره‌ها برخاسته از شهرهای دور بوده‌اند اما دلسرد نشدند و با پشتکار جنگیدند تا به جایگاه امروز خود برسند.

جمشیدی افزود: بخشی از پیشرفت آدم‌ها به روحیه جنگندگی آن‌ها ارتباط دارد. مهم است که آدم‌ها باور داشته باشند که می‌توانند. البته بخش دیگر این ماجرا به افرادی بازمی‌گردد که متولی حمایت هستند. این‌گونه نیست که فقط به بچه‌ها بگوییم باید بجنگید. در شرایط اقتصادی امروز، با دست خالی، خیلی از کارها را نمی‌توان به سرانجام رساند. در چنین شرایطی بی‌تردید حمایت می‌تواند کمک‌کننده باشد.

وی ادامه داد: اگر این حمایت صورت نگیرد و کم‌ترین‌ها نیز برای این گروه‌ها و این استعدادها فراهم نشود، نمی‌توان انتظار هیچ اتفاقی را داشت. بچه‌ها باید تلاش خود را برای پیشرفت داشته باشند. شاید در محیط‌های کوچک رقابت کمتر باشد و آدم‌ها متوجه پیشرفت خود نباشند اما بچه‌ها باید خود را درگیر جریان رشد کنند. نباید به یک اجرا و تعریف دیگران بسنده کنند. هنرمندان نوجوان ما نباید به کم‌ترین‌ها قانع باشند. این درجا نزدن و قانع نبودن، برای پیشرفت بسیار مهم است.

جشنواره هنرهای نمایشی به نوجوانان انگیزه مضاعف می‌دهد/ قانع نباشید!

نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از ۲۷ تا ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ در مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون واقع در بوستان لاله و مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون واقع در خیابان حجاب تهران برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =