جشنواره هنرهای نمایشی اتفاق مبارکی که احیا شد/فرصت بده‌بستان گروه‌های تئاتری تهران و شهرستان

مدرس دانشگاه در حوزه هنرهای نمایشی در حاشیه حضور در نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: این رویداد یک فرصت ویژه برای بده‌بستان گروه‌های تئاتری تهران و شهرستان‌ها است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، رضا مهدی‌زاده افزود: واقعیت این است که خیلی اتفاقی در جریان اخبار مربوط به برگزاری این رویداد مواجه شدم و با خودم گفتم شاید خیلی پیش‌تر از این‌ها انتظار می‌رفت تا کانون پرورش فکری برای رقم‌زدن چنین اتفاق‌هایی پیش‌قدم شود. نفس برگزاری جشنواره‌هایی از این دست که شکل آیین‌واره‌ای به خود گرفته است و بچه‌ها در قالب آن با یکدیگر آشنا می‌شوند، بسیار مبارک است.

وی افزود: بچه‌ها با حضور در چنین فضاهایی، لحظه‌ها و ساعت‌هایی را در حال و هوای هنری و به خوشی می‌گذرانند و این حضور دستاوردهای فراوانی را برای آن‌ها به همراه خواهد داشت. کانون پرورش فکری باید رسالت تاریخی خود را در زمینه پرورش فکر و ایده در جریان خلاقیت ذهنی بچه‌ها به انجام برساند.

مهدی‌زاده گفت: زمانی که با این رویداد آشنا شدم، هم باعث خوشحالی‌ام شد و هم تا جایی که می‌توانستم به دیگران اطلاع دادم که بچه‌های خود را برای مشارکت در این رویداد همراه بیاورند. این اتفاق، اتفاق شایسته‌ای است که باید بابت آن قدردان زحمات معاونت فرهنگی و بچه‌های مرکز تئاتر کانون باشیم.

این استاد دانشگاه درباره حضور گروه‌های تئاتر کودک و نوجوان از شهرستان‌های مختلف در این رویداد هم گفت:‌ یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این رویداد، ایجاد فرصت برای کانون‌های فرهنگی در شهرستان‌های مختلف است تا با ظرفیت‌های یکدیگر آشنا شوند. در این بستر کانون‌های استان‌های مختلف با حضور در کارگاه‌های تولید خلاق هم می‌توانند ظرفیت‌های خود را به‌روز کنند و هم می‌توانند در جریان تجربه دیگران قرار بگیرند. همه این اتفاق‌ها در کنار یکدیگر می‌تواند در قالب یک جریان، بر روند آموزش و فعالیت هنری در شهرستان‌ها، موثر باشد.

وی با اشاره به این‌که با همراهی فرزندان خود به تماشای چند اثر در جشنواره هنرهای نمایشی نشسته است، گفت: مخاطبان کودک و نوجوان را به‌خوبی می‌شناسم و با زمینه‌های رشد آن‌ها آشنایی دارم. کارهایی که دیدیم کاملا متناسب با همین گروه سنی بود و تنها چند کار بود که اندکی فراتر از این گروه سنی رفته بودند. این آثار از منظر هنرمندانه، روایت جذابی از داستان‌های کودکانه ارایه کرده بودند. فرصت این جشنواره می‌تواند زمینه‌ساز تعامل‌هایی باشد تا هم گروه‌های شهرستانی آثار خود را به تهران بیاورند و هم تهرانی‌ها بتوانند اجراهای خود را به شهرستان‌ها ببرند. این بده‌بستان‌ها می‌تواند جزو دستاوردهای مهم این رویداد باشد.

نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از ۲۷ تا ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ در مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون واقع در بوستان لاله و مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون واقع در خیابان حجاب تهران برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =