گردهمایی گروه‌های مردمی فعال حوزه کودک و نوجوان در چابهار

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان در آیین پایانی دوره آموزشی مروجان مردمی کتاب استان در چابهار، حلقه‌های میانی و ظرفیت‌های مردمی را بسیار با اهمیت خواند و تاکید کرد که باید مورد توجه ویژه قرار بگیرند.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، آیین پایانی دوره‌ی آموزشی مروجان کتاب استان در مرکز فرهنگی هنری چابهار برگزار شد.

مدیرکل کانون در ابتدای سخنان خود ضمن معرفی کانون استان و پراکندگی مراکز فرهنگی‌هنری در خصوص فعالیت‌های آن گفت: همه‌ی فعالیت‌های کانون کتاب‌محور است و بهره‌گیری از روش‌های غیر مستقیم، خلاقیتی است که تفاوت آن را با دیگر سازمان‌ها و نهادها نشان می‌دهد.
محمدرضا سالاری ادامه داد: مربیان متخصص و آموزش دیده‌ی کانون پیوسته می‌کوشند که عدالت فرهنگی را در حوزه‌ی کاری خود اجرا کنند که مراکز فرهنگی‌هنری ثابت، واحدهای سیار روستایی و شهری و کتابخانه پستی تلاشی است در جهت تحقق این هدف.
وی سپس با بیان این نکته که مدیرعامل محترم کانون پرورش فکری یکی از ماموریت‌های مهم کانون را ارتباط با گروه‌های مردمی در راستای رشد کودکان و نوجوانان و استفاده از ظرفیت‌ها در یک تعامل دو طرفه بیان کرده‌اند، به رویکرد تازه کانون در استفاده از ظرفیت‌های مردمی و حلقه‌های میانی، اشاره کرد و افزود: زمانی کانون می‌تواند در انجام رسالت خود در زمینه شناسایی و پرورش استعدادها در حوزه‌ی کودک و نوجوان، موفق شود که تمام ظرفیت‌های ممکن را شناسایی کند و با هم‌افزایی و همدلی، مسیر توانمندسازی نسل آینده را هموار کند.
وی ادامه داد: این ظرفیت به خوبی به کار گرفته نشده و شما به عنوان حامی، در ادبیات گفتمانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که به تازگی به کار گرفته می‌شود، نقش بسیار مهمی دارید. ما معتقدیم توانایی‌ها و منابع موجود در جوامع محلی، که می‌تواند برای بهبود زندگی افراد و حل مشکلات و مسائل به کار گرفته شود، باید مورد توجه قرار بگیرد.

گردهمایی گروه‌های مردمی فعال حوزه کودک و نوجوان در چابهار


سالاری خطاب به مروجان کتاب استان گفت: شما جمعی هستید که به صورت خودجوش و به تعبیر مقام معظم رهبری آتش به اختیار در این حوزه در تلاش هستید و نیاز است کانون پرورش فکری در این خصوص کنار و همراه شما باشد.
مدیرکل کانون با بیان این جمله که با شما و فعالیت‌هایتان در حوزه‌ی کودک و نوجوان آشنا هستم، مصداق‌هایی از این ارتباط را برشمرد و گفت: یکی از برنامه‌های من در کانون، شناسایی گسترده‌تر فعالان این حوزه بود که این نشست دغدغه‌ی من را در این زمینه کاهش داد و ما باید با برگزاری نشست‌های بیشتر نظرها و انتظارهای یکدیگر را بشنویم و بشناسیم و برنامه‌های مشترکی را اجرا کنیم.
وی افزود: یکی از جاهایی که هر چه می‌توانیم باید در حوزه‌ی فرهنگی سرمایه گذاری کنیم برنامه‌های مربوط به کودک و نوجوان است که باید با استفاده از همه ابزارهای موجود و به‌روز رسانی آنها برای رشد فکری و ذوقی این نسل تلاش کنیم.
سالاری خاطرنشان کرد: این دوره با شناخت خوبی که ایجاد شد در ادامه باید با هم‌افزایی و ارتباط و تعامل دو طرفه ادامه و نسبت به طراحی برنامه‌های ویژه کودک و نوجوان تصمیم سازی شود که کانون آمادگی برگزاری دوره‌های آموزشی در این حوزه را برای همه‌ی شما دارد و ما این امکان را ایجاد می‌کنیم تا با راه‌اندازی یک شبکه پویا در راستای فعال‌سازی هسته‌های عملیاتی کودک و نوجوان در کنار شما باشیم.
وی در بخشی از سخنان خود به سنت اهدای کتاب‌های کانون اشاره کرد و گفت: در طول سال گذشته بیش از ۳۰ هزار جلد کتاب کانون را برای تجهیز و راه‌اندازی کتابخانه‌های سطح استان اهدا کرده‌ایم و این حرکت فرهنگی، هم‌چنان، ادامه دارد تا روزی که بتوانیم با تلاش و برنامه ریزی، استان خود را با استفاده از افراد توانمند در مسیر توسعه قرار دهیم.
سالاری، هم‌چنین، به پرسش‌های مروجان پاسخ گفت.
گفتنی است این برنامه به مدت سه روز و با حضور ۷۰ فعال مردمی در حوزه کودک و نوجوان و همچنین مروج کتابخوانی در چابهار با همکاری موسسه دات(دانش، آموزش، توانمندسازی) برگزار شد.

گردهمایی گروه‌های مردمی فعال حوزه کودک و نوجوان در چابهار

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =