زنگ آغاز سال تحصیلی جدید در دبیرستان دخترانه اراک زده شد

زنگ آغاز سال تحصیلی جدید با حضور حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در آموزشگاه متوسطه دوره اول شاهد دخترانه قمر بنی هاشم اراک زده شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این آیین که صبح روز اول مهر ۱۴۰۳ برگزار شد مدیرعامل کانون به‌عنوان نماینده وزیر، ضمن گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس و تبریک ولادت پیامبر، آغاز سال تحصیلی را به دانش‌آموزان تبریک گفت و از آن‌ها خواست فرصت‌ها را دریابند و آن را به هر بهایی عوض نکنند.

زنگ آغاز سال تحصیلی جدید در دبیرستان دخترانه اراک زده شد

وی اهمیت نماز و برنامه‌های صبحگاهی را از عنوان‌های مورد تاکید وزیر آموزش و پرورش برشمرد و در ادامه پیام وزیر آموزش و پرورش را قرائت کرد.

در پیام علیرضا کاظمی وزیر آموزش و پرورش آمده است: سال تحصیلی جدید با شعار «برای ایران، برای مدرسه» آغاز شده است و ان‌شاالله  دانش‌آموزان در راه اعتلای نظام تعلیم و تربیت گام بردارند. 

وی مدرسه را کانون اصلی تربیت و معلمان و مدیران را راهبران اصلی تعلیم و تربیت دانسته و یادآور شده است؛ همه دست‌اندرکاران باید برای ارتقای کیفیت تعلیم و تربیت، الزام مهارت‌ها جهت توانمندسازی و نقش‌آفرینی نوجوانان، کشف، شناسایی استعداد و توانمندسازی عادلانه به ویژه در مناطق محروم گام بردارند.

وزیر آموزش و پرورش در قسمت دیگری از این پیام تقویت پرورش حس خودباوری، وطن‌دوستی و شوق آموختن را امری مهم برای نسل امروز جهت نقش‌آفرینی نوجوانان برای ساختن ایرانی آباد ذکر کرده است.

وی از راهبران اصلی تعلیم و تربیت یعنی معلمان و مدیران خواسته است مسیر دست‌یابی دانش‌آموزان برای فتح قله‌های  پیشرفت را مهیا کنند و از اولیا خواسته است در مسیر دانایی یار و یاور دانش‌آموزان  باشند.

زنگ آغاز سال تحصیلی جدید در دبیرستان دخترانه اراک زده شد

علامتی هم‌چنین در این آیین گفت: از ابتدای سال تحصیلی ارتباط کانون با مدرسه مانند سال‌های قبل با عنوان طرح کانون مدرسه اجرا خواهد شد برخی از دانش‌آموزان به عنوان «کانون‌یار» حلقه ارتباط میان کانون و مدرسه هستند.
وی افزود: وظیفه «کانون‌یاران» تشویق هم‌کلاسی‌های خود به حضور در مراکز فرهنگی‌هنری کانون و اطلاع‌رسانی درباره کلاس‌ها و مسابقه‌های کانون است.

بر اساس این گزارش در ابتدا آیین آغاز سال تحصیلی جدید در اراک مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی ضمن خیرمقدم تعداد کل دانش آموزان استان مرکزی را ۲۶۰ هزار نفر عنوان کرد که در ۲هزار مدرسه و با حضور ۱۷ هزار معلم سال تحصیلی خود را آغاز خواهند کرد.

حسین مولوی بیان کرد که زنگ مِهر  و مُهر برای اولین بار جهت انجام فریضه نماز اول وقت دانش‌آموزان اجرا خواهد شد.

حجت‌الاسلام قربانعلی دری نجف‌آبادی امام جمعه اراک نیز در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید تعداد دانش‌آموزان کشور را ۱۶میلیون و ۳۰۰هزار نفر عنوان و بیان کرد این تعداد دانش‌آموزان یک چهارم جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند که این خود نعمت بزرگی است.

زنگ آغاز سال تحصیلی جدید در دبیرستان دخترانه اراک زده شد

وی دانش‌آموزان را امیدهای آینده و ثروت‌های اصلی نظام خواند که باید مراقبت شوند و در راه حفظ ارزش‌های نظام قدم بردارند.

آیین آغاز سال تحصیلی جدید در آموزشگاه متوسطه دوره اول شاهد دخترانه قمر بنی‌هاشم  شهر اراک در استان مرکزی با حضور مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اراک، استاندار  استان مرکزی، فرماندار، نماینده مجلس شورای اسلامی، رئیس آموزش و پرورش، مدیرکل کانون استان مرکزی، فرمانده فراجا و جمعی از مسوولان استانی و دانش‌آموزان در آموزشگاه متوسطه دوره اول شاهد دخترانه قمر بنی هاشم اراک برگزار شد.

اهدای کارت کانون‌یاری به تعدادی از دانش‌آموزان مدرسه قمر بنی‌هاشم از سوی مدیر عامل کانون از دیگر برنامه‌های این آیین بود.
نواختن زنگ مِهر و مُهر در مدرسه فاطمه الزهرا و اقامه نماز جماعت با حضور نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه و استاندار استان مرکزی برنامه پایانی این آیین بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =