کد خبر: 345198
تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۱
بازدید 62
بچه‌ها دوست دارند که عروسک‌ها جان داشته باشند

یگانه عاصم‌آبادی عروسک‌گردان نمایش «قول میدم بزرگ نشم» حاضر در جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، درباره همراهی با این رویداد هنری گفت.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم، یگانه عاصم‌آبادی عضو مرکز شماره 4 و عروسک‌گردان گرگ کوچولو در نمایش «قول میدم بزرگ نشم» در یک گپ و گفت صمیمی با محمد تحصیلدار گفت: نمایش‌هایی که در این دوره از جشنواره اجرا شدند واقعا جذاب بودند و گروه‌ها انقدر زحمت کشیده بودند که میشد از آنها یاد گرفت. 

وی با اشاره به اینکه رتبه‌ی برگزیده‌ بخش نمایش عروسکی این دوره‌ی جشنواره به حق داده شد گفت: ما فراتر از خوب بودیم و بچه‌ها تمام تلاش و همت خودشان را برای هر سه اجرای صورت گرفته در جشنواره به کار گرفته بودند و قطعا اگر خودم هم در جایگاه داوری این نمایش‌ها بودم «قول میدم بزرگ نشم» برگزیده این جشنواره میشد.

یگانه عاصم‌آبادی در جواب پرسش تعریف کار گروهی این طور بیان کرد: کارگروهی یعنی اینکه در موفقیت‌های هر یک از اعضای گروه تمام ما خوشحال باشیم شاید باید این مثال را زد که در همین جشنواره وقتی اسم یکی دیگر از اعضای نمایش را به عنوان نفر دوم برگزیده عروسک‌گردانی معرفی کردند من حس کردم خودم این جایزه را بردم و همین کار گروهی است. اینکه با هم بخندیم با هم گریه کنیم با هم بخوابیم با هم بیدار شویم با هم غذا بخوریم و اینطور تمام این لحظه ها ارزشمند است و این شاید بهترین قسمت کار گروهی باشه. کارگروهی یعنی آموختن از هم و این ارزش کار گروهی است.

عاصم‌آبادی افزود: در یکی از اجراها به محض تمام شدن نمایش یکی از بچه‌ها که بیننده‌ی نمایش ما بود آمد و تک‌تک عروسک‌ها را بوسید و بغل کرد و این بهترین صحنه‌ای بود که دیدم. عروسک‌ها جان ندارند و وقتی ما به آن عروسک جان می‌دهیم آغاز ارتباط گرفتن با بچه‌هاست چون کودکی بچه‌ها با عروسک آغاز می‌شود و دوست دارن که عروسک‌ها جان می‌گیرند.

وی گفت: بچه که بودم مادرم عروسک‌ها را برمی‌داشت و برای هر کدام صدا می‌گذاشت و همین شروع یک نمایش عروسکی بود. دعوا و خنده‌ی آنها را بازی می‌کرد و این انقدر جذابیت داشت که ما با هر بار دنیای جدیدی را کشف می‌کردیم. 

درباره شخصیت گرگ کوچولو گفت: گرگ کوچولو انقدر ساده و دوست‌داشتنی هست که هنوز با اتفاقات و قوانین دنیای آدم‌بزرگ‌ها آشنا نیست و همین آشنا نبودن با این دنیای خشن باعث شده بود که هر راهی را پیدا کند تا با بره دوست شود که قصه ما هم از این جا شروع می‌شود.

یگانه عاصم‌آبادی در انتهای این گفت و گو از زحمات وصف نشدنی فائزه مرزبان، حسین فدایی حسین و دیگر اساتید برای به مقصد رسیدن این نمایش تقدیر و تشکر کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =