سه اثر از یزد مجوز راهیابی به مرحله رقابت کشوری رویداد کتابال را دریافت کرد

رویداد کتابال یک حرکت فرآیندی کنشگری برای دختران نوجوان در تابستان امسال با هدف توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی در میان کودکان و نوجوانان، خانواده‌ها و اولیای تربیتی اجرا شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد، ۲۰ گروه کتابال استان یزد در سایت جمعیت دختران ایران ثبت نام کردند که از این تعداد ۳۰ کلیپ، ۱۵ گزارش توصیفی، همراه با عکس و فیلم‌های خام به واحد معاونت فرهنگی استان ارسال شد و بعد از داوری، سه اثر به واحد آفرینش‌های فرهنگی کشور ارسال شد.

گروه "کتاب‌بازها" از مرکز شماره دو اردکان، گروه "تجویز کتاب" از مرکز شماره یک یزد و گروه "پروانه های کتاب" از مجتمع فرهنگی هنری از منتخبین داوری به مرحله کشوری راه یافتند. 

محمدرضا آخوندی معاون فرهنگی کانون استان از داوران رویداد کتابال گفت: کتابال، ترکیبی در آمیخته از کتاب و بال که نماد دانایی و پرواز هستند! اینها واژگانی هستند که بار دانایی و رهایی را به دوش می‌کشند.

وی ادامه داد: بی شک برای پریدن باید بال پرواز داشت و امروز با چراغ دانایی می‌توان مرغ اندیشه را در آسمان روشن فردا به پرواز در آورد. زیرا حال خوب جهان در گرو آگاهی و رهایی است.  

مریم حیدری کارشناس مسئول فرهنگی کانون و از داوران کتابال در خصوص این رویداد یادآورد شد: رویداد کتابال یک حرکت فرآیندی کنشگری برای دختران نوجوان در تابستان امسال با هدف توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب­خوانی در میان کودکان و نوجوانان، خانواده­‌ها و اولیای تربیتی اجرا شد.

حیدری با اشاره به این فرآیند کنشگری گفت: اعضا با انگیزه در این رویداد مشارکت کردند و ایده‌های پیشنهادی کتابچه‌های کتابال را انتخاب و به اجرا در آوردند اما خوب است که اگر همکاری با جمعیت دختران ایران تداوم دارد در سال آینده، بخشی از این رویداد به ایده‌های خلاق مربیان و اعضا که خاص خودشان هست، اختصاص داده شود.

 گفتنی است مرحله دوم داوری رویداد کتابال در مهرماه توسط جمعیت دختران ایران زمین و با حضور نماینده کانون در هیئت داوران برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =