برگزاری نشست های تخصصی قصه گویی درکانون استان اصفهان

نشست های تخصصی قصه گویی باحضور مهدی آرایی مدرس دوره با عنوان " زبان بدن در قصه گویی "ویژه مربیان فرهنگی ، هنری و ادبی ، نوجوانان و معلمان پیش دبستانی و کلاس اولی در مجتمع کانون پرورش فکری اصفهان در حال برگزاری است .

به گزارش روابط عمومی اداره کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان، در راستای آموزش و توانمند سازی شرکت کنندگان در بیست و ششمین جشنواره بین المللی قصه گویی،نشست های تخصصی باحضور مهدی آرایی مدرس دوره با عنوان " زبان بدن در قصه گویی "ویژه مربیان فرهنگی ، هنری و ادبی ، نوجوانان و معلمان پیش دبستانی و کلاس اولی در مجتمع کانون پرورش فکری اصفهان در حال برگزاری است . 

برگزاری نشست های تخصصی قصه گویی در کانون استان اصفهان

در این نشست مهدی آقایاری مدیر کل کانون استان به تشریح اهمیت قصه گویی پرداخت و گفت :قصه‌گویی به عنوان میراث ناملموس ارتباطی خیال‌انگیز و مؤثراست که بازتاب ارتباطات انسان‌ها با یکدیگر در طی زمان های مختلف و تلقی فرهنگ‌ها است و این هنر دیرینه می‌تواند باعث سهیم کردن افراد در میراث فرهنگی و در خدمت سوادآموزی، برانگیختن حس کنجکاوی برای یادگیری، تغییر در نگرش و ... شود.

آقایاری اذعان داشت : بهترین مفاهیم اسلامی ، ارزشی و اخلاقی را می توان با هنر قصه گویی برای کودکان و نوجوانان باز گو کرد و به ترویج ارزشها پرداخت ، چراکه خداوند رحمان هم بهترین مفاهیم انسانی و اخلاقی را با زبان قصه در قرآن بیان می فرماید .

مدیر کل کانون استان بیان داشت :قصه یک ابزار تربیتی ارزشمنداست که اولیای تربیتی و به ویژه مادران می‌توانند از آن استفاده کنند، رسالت مادران در قصه گویی مانند رسالت مادران در تربیت فرزند و گرم نگه داشتن کانون خانواده است؛ وقتی مادری برای فرزندانش قصه گویی کند و آنان را نوازش نماید و قصه را با لحنی لطیف و هنر مندانه در بهترین اوقات زندگی برای فرزندانش تعریف کند طبیعی است که این همه خوبی در کنار هم جمع شوند در تربیت فرزند اثر مثبت خواهد داشت و اگر کلام قصه بلند و عمیق باشد بدیهی است که اثر قصه را چندین برابر خواهد کرد .

آقایاری در آخر گفت : گسست نسلها به خاطر عدم ارتباط گیری فرهنگی و هنری پدران و مادران با فرزندان خود است و یکی از این موارد عدم قصه گویی والدین برای کودکان خود می باشد چراکه پل ارتباطی بین نسل ها، ملت‌ها و اقوام مختلف قصه و قصه گویی است .

گفتنی است نشست های تخصصی قصه گویی باحضور مهدی آرایی مدرس دوره با عنوان " زبان بدن در قصه گویی "ویژه مربیان فرهنگی ، هنری و ادبی در مجتمع کانون پرورش فکری اصفهان در حال برگزاری است و در نوبت عصر امروز این نشست به صورت ویژه برای نوجوانان علاقه مند برگزار می گردد .

لازم به یادآوری است نشست های تخصصی قصه گویی باحضور مهدی آرایی مدرس دوره با عنوان " زبان بدن در قصه گویی " فردا پنج شنبه ۵ مهرماه ۱۴۰۳ویژه معلمان پیش دبستانی و کلاس اولی در مجتمع کانون پرورش فکری اصفهان برگزار می شود .

برگزاری نشست های تخصصی قصه گویی در کانون استان اصفهان

برگزاری نشست های تخصصی قصه گویی در کانون استان اصفهان

برگزاری نشست های تخصصی قصه گویی در کانون استان اصفهان برگزاری نشست های تخصصی قصه گویی در کانون استان اصفهان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =