«هفته ملی کودک» این بار در استانداری

جلسه هماهنگی برنامه‌های اجرایی هفته ملی کودک با حضور نمایندگان نهادها و ارگان‌های دولتی با دعوت دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری روز سه‌شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳ در سالن شهید مردانی استانداری چهارمحال و بختیاری برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری طبق سنوات گذشته؛ جلسه‌ی هماهنگی برنامه‌های اجرایی هفته ملی کودک برگزار گردید؛ اما این بار با دعوت استانداری و پای‌کار آوردن تمامی ارگان‌های دولتی در سالن شهید مردانی استانداری چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، در ابتدای جلسه ضمن یادآوری سند اجرایی حقوق کودک که در اختیار تمامی دستگاه‌های دولتی به عنوان یک مصوبه قرار گرفته است گفت: متولی اجرای برنامه‌های هفته ملی کودک؛ اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می‌باشد و تمامی دستگاه‌ها ملزم هستند با این ارگان همکاری لازم را داشته باشند.

برنامه های هفته ملی کودک می‌باید بصورت منسجم برگزار شود
در هفته ملی کودک از برنامه‌های کوچک درون سازمانی پرهیز شده و همه در یک ویژه‌برنامه منسجم انجام شود

شهرام خواجوی ضمن تاکید بر اجرای متمرکز در یک برنامه گسترده گفت: از تمامی نهادها میخواهم که از برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های کوچک داخل ستادی پرهیز کنند و سعی شود تمامی برنامه‌های مرتبط با این هفته را در یک ویژه‌برنامه‌ی گسترده و منسجم جمع‌بندی و اجرا گردد.

خواجوی با تاکید بر استفاده حداکثری از امکانات تمامی دستگاه‌ها در جهت ایجاد فضای نشاط و شادی برای کودکان، به تمامی ارگان‌ها تاکید کرد خواسته‌های مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان از ارگان‌های مربوطه لازم‌الاجرا می‌باشد.

در ادامه مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری سخنان خود را با ذکر بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولین کانون شروع کرد و در ادامه به یکی از مشکلات استان چهارمحال و بختیاری پرداخت و گفت: خانواده‌های استان ما در حدود ۷ ماه از سال به دلیل برودت و سرمای هوا مجبور هستند در فضاهای بسته بمانند و برای سپری کردن اوقات فراغت کودکان خود مکان مناسبی در اختیار خانواده‌ها نمی‌باشد. به همین دلیل نهادهای مربوطه می‌باید با راه‌اندازی اماکن مناسب فرهنگی هنری؛ خدمات مناسبی به کودکان و خانواده‌هایشان ارائه دهند.

روح‌الله واحد گفت: یکی از اماکنی که جای خالی آن در شهر و استان ما بسیار دیده می‌شود سالن‌های نمایش مخصوص کودک و نوجوان است.

«هفته ملی کودک» این بار در استانداری
در هفته‌ی ملی کودک می‌باید مسئولین به دیدن کودکان بروند

واحد در ادامه، مطالبات خود را از ارگان‌های دولتی مطرح کرد و گفت: از اداره‌های برق سراسر استان درخواست تامین برق پایدار جهت اجرای ویژه برنامه‌های این هفته را داریم. وی از پارک علم و فناوری استان جهت تهیه و تولید تندیس‌های یادبود برای تمامی شرکت‌کنندگان  در لیگ رباتیک درخواست همکاری کرده و به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در تولید محتوا و مستندسازی مراسم هفته ملی کودک اعلام نیاز کرد.

واحد در ادامه از بخشداران و فرمانداران خواست به کمک مراکز ۲۲ گانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منطقه خود بروند و آنها را در برگزاری جشن‌های مربوط به هفته‌ی کودک یاری کنند.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در انتهای صحبت‌های خود به مسئولین یادآور شد؛ در مراسم استقبال از یک مقام عالی‌رتبه؛ معمولا از کودکان و از کلام شیرین آنان استفاده می‌شود. حال از شما میخواهم این بار در هفته ملی کودک، مسئولین به دیدن کودکان بیایند.

در انتهای جلسه، شهرام خواجوی (مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری) از حاضرین خواست برنامه‌های خود را برای هرچه بهتر برگزار شدن هفته ملی کودک به این دفتر ارائه دهند تا مساعدت لازم در اجرای برنامه‌های مربوطه صورت گیرد.

«هفته ملی کودک» این بار در استانداری

«هفته ملی کودک» این بار در استانداری

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =