اختتامیه بیست و پنجمین جشنواره شعر دفاع مقدس استان اردبیل / اعضای کانون اردبیل هفت رتبه‌ی برگزیده را کسب کردند

با معرفی برگزیدگان بیست و پنجمین جشنواره شعر دفاع مقدس در اردبیل، هفت عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان عنوان برگزیده این جشنواره را کسب کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، آیین اختتامیه جشنواره استانی شعر دفاع مقدس و مقاومت با مضامین ملی و عاشورایی هم‌زمان با هفته دفاع مقدس در سالن جعفر ابراهیمی (شاهد) کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل برگزار شد.

در این مراسم که پیش از ظهر روز پنجشنبه پنجم مهرماه ۱۴۰۳ با حضور جمعی از مسئولان، شاعران و اعضای انجمن‌های ادبی استان برپا شد، علی واحد، مدیرکل حفظ و نشر آثار دفاع مقدس استان اردبیل اظهار داشت: جشنواره شعر دفاع مقدس با هدف کشف استعدادهای ادبی کودکان و نوجوانان و در گرامیداشت جانباز شهید صابر قره‌داغلو برگزار شد.

وی در صحبت‌های خود با بیان خاطره‌هایی از رشادت رزمندگان گفت: برای ادامه راه شهدا باید فداکاری‌ها و جان‌فشانی‌های ایثارگران در هشت سال دفاع مقدس، برای نسل جدید روایت شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل نیز در این آئین گفت: کانون پرورش فکری برای تبیین اهداف و انتقال مفاهیم دفاع مقدس با جدیت وارد شده است تا فاصله‌ای بین نسل انقلاب و نسل‌های جدید ایجاد نشود.

ملیحه ملک‌زاده فرد با بیان اینکه حوزه دفاع مقدس برای بچه‌ها همچنان تازگی دارد، افزود: در آینده نزدیک ۲ عنوان کتاب شعر و داستان در حوزه دفاع مقدس رونمایی خواهد شد.

وی دفاع مقدس را گنجینه‌ای تمام‌نشدنی از آموزه‌هایی نظیر ایثار، صداقت و شجاعت توصیف کرد و گفت: بهترین مکتب برای تعلیم و تربیت فرزندان جامعه مکتب ایثار و شهادت است و باید کودکان و نوجوانان این سرزمین را از این ذخایر با ابزار هنر و ادبیات بهره‌مند کنیم.

در ادامه با قرائت رأی هیئت‌داوران و اعلام اسامی برگزیدگان، هفت عضو کانون استان اردبیل شامل آیسان محمدپور، زهرا ناصری، محنا مصدق، فاطمه حسین‌پور، ال آی فرزانه، عسل زینالی و سوگند حسین پور به مربی‌گری پری ناز ستونه مربی آفرینش‌های ادبی موفق شدند در بخش‌های مختلف این جشنواره برگزیده را کسب کنند.

گفتنی است، اجرای سرود، پخش نماهنگ یادمان جانباز شهید قره‌داغلو و رونمایی از دو عنوان کتاب در موضوع دفاع مقدس از دیگر بخش‌های این رویداد ادبی بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =