کد خبر: 345394
تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۳
«عبور از جاده‌ی برفی» مصادف با هفته دفاع مقدس رونمایی شد.  

به مناسبت هفته دفاع مقدس؛ رونمایی، بررسی و جشن امضای کتاب «عبور از جاده‌ی برفی» با حضور نویسنده کتاب و تعدادی از مسئولین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، همزمان با هفته دفاع مقدس و به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و با هدف ترویج و توسعه فرهنگ کتابخوانی، به همت آفرینش‌های ادبی کانون خراسان رضوی و بنیاد حفظ ارزش‌های دفاع مقدس استان، مراسم بررسی، رونمایی و جشن امضای کتاب «عبور از جاده‌ی برفی» عصر چهارشنبه ۴ مهر ماه ۱۴۰۳ساعت در کتابخانه شماره دو کانون پرورش فکری مشهد و با حضور ۶۰ کودک و والدین اعضا برگزار شد.

در این ویژه برنامه که آقای محمدمهدی حسین‌پور مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به همراه معاون اداری مالی و کارشناسان فرهنگی اداره کل، آقای مجتبی محمودی مهماندوست مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملّی منطقه شرق کشور، دکتر راضیه رضاپور مدیر ادبیات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، خانم ملیحه غیور مدیر دفتر مشارکت زنان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، علیرضا پورحسن‌فلاحیه شاعر و نویسنده دفاع مقدس، آقای علیرضا میری مسئول آموزش مدیریت ادبیات و تاریخ دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار حضور داشتند، اعضای کودک کتابخانه شماره دوی مشهد کتاب «عبور از جاده‌ی برفی» اثر عاطفه نیک فطرت را بررسی کردند.

در شروع نشست محمدمهدی حسین‌پور مدیر کل کانون پرورش فکری استان ضمن خیرمقدم به مهمانان، هفته دفاع مقدس را گرامی‌داشت و از اعضا کودک شرکت‌کننده در نشست که به کتاب و کتابخوانی علاقه‌مند هستند تقدیرکرد. دکتر راضیه رضاپور نیز یادآور شد که در همین روزها بود که دشمن به کشور ما حمله کرد و بر سر خانه‌ها بمب و موشک ریخت. گرچه ما در مشهد از این حملات دور بودیم اما کودکان شهرهای دیگری چون آبادان و خرمشهر روزهای تلخی را پشت سر گذاشتند. در ادامه از آقای پورحسن دعوت کرد تا در این‌باره گفتگو کند.

نویسنده کتاب «بابای من یک قهرمان است» از روزهایی که ده ساله بود و در آبادان مورد هجوم دشمن قرار گرفتند، برای اعضا تعریف کرد. او خاطره‌ی دریاگلی و نقشی که در شکستن نقشه دشمن در حصر آبادان داشت را تعریف کرد.

در ادامه اعضای کودک مرکز فرهنگی هنری شماره دو مشهد درباره کتاب با نویسنده کتاب «عاطفه نیک فطرت» گفتگو کردند. تقدیر از تصویرگری کتاب، نوشتن زیرنویس برای کلماتی که امروز برای بچه‌ها ناآشناست مثل سنگر و یا مقر، خلاقیت و روان بودن متن کتاب از جمله مواردی بود که کودکان به آن اشاره داشتند. همچنین بعضی از اعضا خواستار هیجان بیشتر در متن بودند که نویسنده این توضیح را داد که خاطرات دفاع مقدس را نمی‌توان با برخی از حوادث غیرواقعی تلفیق کرد و به اصل داستان خلل وارد کرد.

در ادامه‌ی برنامه، آقای میری کارشناس آموزش ادبیات دفاع مقدس و عضو قدیم کتابخانه‌ی شماره ۲ مشهد از کودکان که کتاب را با دقت خوانده بودند و درباره آن نظر می‌دادند تشکر کرد. او از خاطرات خود از این کتابخانه یاد کرد و از مربی خود، شهاب ملت‌خواه که با صبر و تلاش و پشتکار مهارت نوشتن و نمایش‌نامه‌نویسی را به او آموخت یاد کرد.

میری از مربیان ادبی درخواست کرد تا به بچه‌ها شهامت نوشتن را بدهند و به کودکان حاضر در جلسه گفت: زیاد کتاب خواندن را جدی بگیرید.

گفتنی است در حاشیه این نشست برگه مسابقه‌ای با محوریت دفاع مقدس برای کودکان و والدین توزیع شد که در پایان به دو برگزیده و سه برگزیده‌ی قرعه‌کشی، هدایایی اهدا شد.

رونمایی و جشن امضا و اهدای کتاب به کودکان پایان‌بخش برنامه بود.

«عبور از جاده‌ی برفی» مصادف با هفته دفاع مقدس رونمایی شد.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =