کد خبر: 345414
تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۸
بازدید 34
خالقان آثار در حوزه ادبیات پایداری تجلیل‌شدند

هم‌زمان با هفته دفاع مقدس سال ۱۴۰۳ از نویسنده و تصویرگر کتاب«آش پشت ‌پا»، با موضوع ادبیات پایداری در مرکز شماره ۳ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رشت تجلیل‌شد.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان‌گیلان، این آیین صبح روز پنج‌شنبه، ۵ مهر سال ۱۴۰۳ و در حاشیه برگزاری نشست آموزشی«قصه‌گویی با رویکرد دینی و مذهبی»، با حضور محمد رضا سنگری، نویسنده و پژوهش‌گر و هم‌چنین، کارشناسان و مربیان مسوول و فرهنگی مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در رشت صورت‌گرفت.

خالقان آثار در حوزه ادبیات پایداری تجلیل‌شدند

قدردانی از «سمیه رنجبر» مربی‌مسوول مرکز فرهنگی هنری سیاهکل‌ به‌عنوان نویسنده و «سیده‌لیلامیرکشوری»، مربی‌مسوول کانون پرورش فکری کومله در کسوت تصویرگر کتاب «آش پشت‌پا» با موضوع هشت‌سال دفاع‌مقدس، تشویق علاقه‌مندان برای طبع‌آزمایی در این عرصه و خلق ‌آثار فاخر در حوزه ادبیات پایداری، از اهداف برگزاری این مراسم‌به‌شمارمی‌رفت.

این کتاب که در سال ۱۳۹۷ با همراهی بنیاد حفظ‌آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان، از سوی انتشارات صریر برای کودکان و نوجوانان گروه‌های سنی «ب» و «ج» منتشرشده‌ است، داستان دختری به‌نام مهدیه را روایت‌می‌کند که برادرش مهدی قصددارد در جبهه‌های حق علیه باطل حضورداشته‌باشد.

خالقان آثار در حوزه ادبیات پایداری تجلیل‌شدند

مخالفت پدر برای حضور مهدی در جبهه‌، پخت آش نذری از سوی مادر مهدیه و سرانجام راضی‌شدن ‌پدر برای شرکت مهدی در  حماسه هشت‌سال دفاع‌مقدس، آغازگر رخدادهای داستان«آش پشت‌پا» است که به زبان کودکانه برای مخاطب روایت‌می‌شود.  

شایان‌ذکر است، «غول‌زباله و جاروهای سحرآمیز»، «مترسک قصه‌گو» و«سطل زباله‌های سحرآمیز» از دیگر آثار سمیه رنجبر، مربی مسوول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان به‌شمارمی‌رود.

خالقان آثار در حوزه ادبیات پایداری تجلیل‌شدند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =