برگزاری دوره آموزش « بایدها و نبایدهای زبان اشاره در قصه گویی »

دوره آموزش « بایدها و نبایدهای زبان اشاره در قصه‌گویی» ویژه مربیان قصه‌گوی کانون استان تهران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران نشست بایدها و نبایدهای زبان اشاره در قصه‌گویی روز پنجشنبه ۵ مهر ۱۴۰۳ با حضور مربیان کانون استان تهران برگزار شد. در این نشست که با حضور ۲۰ نفر از مربیان فرهنگی، هنری و ادبی و در مرکز آموزش (مرکز ۴۲شماره) برگزار شد،  وحیده نظری استاد این کارگاه به بیان نکاتی درباره چگونگی اجرای قصه به زبان اشاره پرداخت.
وحیده نظری در ابتدا با اشاره به اهمیت قصه و قصه‌گویی برای اعضا دارای نیازهای ویژه، کم‌شنوا و ناشنوا، الفبای زبان اشاره را آموزش داده و سپس نکاتی را در مورد تسلط به زبان بدن برای بیان بهتر و برقراری ارتباط موثرتر با این افراد اشاره کرد.

نظری در ادامه گفت که انتخاب یک قصه با توجه به گروه سنی مخاطب چه میزان می‌تواند در تاثیرگذاری قصه و درک آن توسط افراد ناشنوا و کم شنوا مهم باشد.

در بخش دوم این دوره آموزشی، هر یک از  شرکت کنندگان یک قصه کوتاه به زبان اشاره را اجرا کردند و در پی آن مربیان با نقاط قوت و ضعف اجراها آشنا شدند.

گفتنی است این نشست به همت واحد آموزش و پژوهش و کارشناسی فرهنگی اداره کل کانون استان تهران و به منظور آمادگی مربیان علاقمند به شرکت در بخش زبان اشاره جشنواره قصه‌گویی برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =