کد خبر: 345485
تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۵
بازدید 35
امضا تفاهمنامه همکاری بین کانون پرورش فکری و شرکت آب و فاضلاب همدان

کانون پرورش فکری همدان با شرکت آب و فاضلاب استان در راستای فرهنگ سازی مصرف بهینه آب در بین کودکان و نوجوانان تفاهمنامه همکاری امضا کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان همدان، در جلسه‌ای که به میزبانی شرکت آبفا برگزار شد در راستای آموزش مفاهیم آب با زبان هنر و ادب به کودکان و نوجوانان تفاهمنامه همکاری میان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و شرکت آب و فاضلاب استان همدان به امضای مدیران رسید.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب با اشاره به فرهنگ سازی در زمینه مصرف بهینه آب، اظهار کرد: فرهنگ سازی و نهادینه کردن آموزش باید از دوران کودکی صورت بگیرد و کانون پرورش فکری در این مسیر کمک رسان ما می‌تواند باشد.

امضا تفاهمنامه همکاری بین شرکت آب و فاضلاب  و کانون پرورش فکری همدان

فرهاد بختیاری فرد با بیان اینکه آب کالای بسیار با ارزشی است، افزود: باید ارزش واقعی آب برای کودکان و نوجوانان به درستی تبیین شود زیرا هنوز قیمت و ارزش آب برای مردم به خوبی روشن نیست و نرخ امروز آب عامل بازدارندگی ندارد.

وی با بیان اینکه علاوه بر برنامه‌های مشترک بین شرکت آب و فاضلاب که تاکنون بوده است با این تفاهمنامه کار به صورت منظم تر و بهتر پیش خواهد رفت، گفت: موضوع آب بسیار خاص  و دارای اهمیت و حساسیت بالایی هم از لحاظ حیات و زندگی بشر و هم از لحاظ شرعی و بهداشتی است که تصمیمات مهم در خصوص آن باید در سطح وزارتخانه گرفته شود.

در ادامه معصومه ابراهیمی‌هژیر در این دیدار با اشاره به قدمت 60 ساله کانون و قدمت 100 ساله کانون زبان ایران اظهار کرد: کانون یکی از تأثیرگذارترین نهادهای فرهنگی در امور آموزشی و تربیتی است.

امضا تفاهمنامه همکاری بین شرکت آب و فاضلاب  و کانون پرورش فکری همدان

وی با بیان اینکه جامعه هدف کانون کودکان و نوجوانان از سن صفر تا 22 است، افزود: دو سال است که خانواده به سبد فعالیت‌های کانون اضافه شده است و بسیاری از مطالب آموزشی و تربیتی در کنار خانواده‌ها و با مشارکت و حضور آنها در کنار فرزندانشان در قالب فعالیت‌های هنری صورت می‌گیرد و این یک نقطه قوت بزرگ است.

مدیر کل کانون پرورش فکری با بیان اینکه زبان کانون زبان هنر و خلاقیت است، گفت: کانون در طول این سال‌ها فعالیت گسترده و خوبی با سایر دستگاه‌ها خصوصا شرکت آب و فاضلاب داشته است و با مشارکت و همکاری یکدیگر جشنواره‌ها و مهرواره‌ها و مسابقات مختلفی را در راستای مصرف بهینه آب برگزار کرده‌اند.

وی به رونمایی پوستر فراخوان ادبی " آ مثل آب" اشاره و تصریح کرد: این فراخوان ادبی در هفته ملی کودک در مدرسه‌ای در منطقه دیزج با حضور شرکت آب و فاضلاب، منابع طبیعی و محیط زیست صورت خواهد گرفت که جامعه هدف دانش آموزان هستند که باید دلنوشته‌های خود را با موضوع حرفه‌های من و آب برای کانون ارسال کنند که آثار رسیده مورد بررسی و داوری توسط کارشناسان ادبی قرار خواهد گرفت و به نفرات برتر جوایز ویژه‌ای اهدا خواهد شد.

امضا تفاهمنامه همکاری بین شرکت آب و فاضلاب  و کانون پرورش فکری همدان

ابراهیمی‌هژیر در ادامه با پیشنهاد دو طرح خاطرنشان کرد: طراحی اردوهای علمی برای کودکان و نوجوانان بسیار جذاب و آموزنده خواهد بود و در این راستا شرکت آب و فاضلاب می‌تواند  اردوی علمی بازدید از سد اکباتان را برای کودکان و نوجوانان البته به همراه خانواده‌هایشان مد نظر قرار داده تا افراد جامعه از نزدیک با فرآیند سخت و پر هزینه تصفیه آب آشنا شوند.

وی در ادامه به آموزش کشاورزان در سطح استان اشاره و گفت: کانون می‌تواند در انتشار کلیپ و فیلم‌های آموزشی این شرکت در جهت آگاه‌سازی کودکان و نوجوانان در فضای مجازی خود به شرکت آب و فاضلاب نیز کمک کند.

در پایان تفاهمنامه همکاری مشترک بین طرفین امضا شد.

امضا تفاهمنامه همکاری بین شرکت آب و فاضلاب  و کانون پرورش فکری همدان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =