کد خبر: 345486
تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۹
بازدید 31
اول قصه‌گوی عالم خداوند است

شیوه‌نامه‌ بیست‌وششمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی برای فعالان حوزه کودک استان کرمان تشریح شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان کرمان، نشست تشریح شیوه‌نامه بیست‌وششمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با حضور مدیرکل، کارشناسان و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مدیران و معلمان مدارس و فعالان فرهنگی حوزه کودک استان کرمان ۷ مهر ۱۴۰۳ برگزار شد.

اول قصه‌گوی عالم خداوند است

بنابر این خبر، اکبر خدادادی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ضمن خوشامدگویی بیان کرد: اول قصه‌گو و مربی عالم خداوند است و بعد از او قصه‌سازها و قصه‌گوها این عطر را پراکنده می‌کنند و به گردن ما حق دارند.

وی افزود: جشنواره امسال با شعار «راز قصه‌ها، ساز زندگیست» همچون همیشه بهانه‌ای است تا در جهانی که سعی دارد همه چیز را یک‌دست کند و خرده فرهنگ‌ها را از بین ببرد دور هم جمع شویم و شنونده کلماتی خوشایند باشیم و این هنر مبنایی را گسترش دهیم.

خدادادی اضافه کرد: سال گذشته قصه‌گویان ارجمندی هم‌چون محمدعلی علومی، محمدعلی آزادی‌خواه و ... را از استان از دست‌دادیم که یادشان را گرامی می‌داریم. زبان در استان کرمان از غنای بالایی برخوردار است و می‌بایست با استفاده از هنر قصه‌گویی به ماندگاری و غنای بیشتر آن کمک کنیم.

مدیرکل کانون کرمان گفت: امیدوارم با توجه به این‌که همه ما نیازمند قصه گفتن و قصه شنیدن هستیم قصه‌گویی خلاصه در یک جشنواره نشود و هر کدام از ما با ارتباط با مجموعه‌ها بتوانیم در این دورهم جمع شدن‌ها و گفتن و شنیدن‌ها قصه‌گویی را ترویج کنیم.

در ادامه این نشست مهدیه عاقبتی کارشناس مسئول فرهنگی، هنری و ادبی کانون استان و رابط انجمن قصه‌گویی استان، ۱۲ بخش جشنواره قصه‌گویی امسال را تشریح کرد و زهره ده‌یادگاری کارشناس آموزش و پژوهش این اداره‌کل توضیحات بخش «قصه‌های علمی» را بیان کرد. مهین شهمرادزاده کارشناس مسئول آفرینشهای هنری کانون استان هم قصه « دختر لر» را برای حاضران تعریف کرد.

این در حالی است که، برگزاری دوره آموزش قصه‌گویی برای معلمان پیش‌دبستانی و دوره اول ابتدایی از سوی اشرف‌گنجویی معاون مدرسه شاهد در خواست شد.

همچنین تشکیل دوره‌های آموزش برای مربیان موسسات قرآنی و تسلط آن‌ها به ابزار قصه‌گویی برای بیان مفاهیم قرآنی از سوی محمد عرب‌پور مدیر موسسه ایثارگران بصیر کرمان از موارد مطرح شده این نشست بود.

اول قصه‌گوی عالم خداوند است

اول قصه‌گوی عالم خداوند است

اول قصه‌گوی عالم خداوند است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =