کد خبر: 345496
تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۷
بازدید 24
زرند شهری برای کودکان می‌شود

رئیس آموزش و پرورش و معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری زرند با مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان دیدار کردند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان کرمان، عبدالوحید جعفری رئیس آموزش و پرورش و سجاد منصوری معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری زرند با اکبر خدادادی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان ۷ مهر ۱۴۰۳ دیدار داشتند و پیرامون همکاری‌های آموزش و پرورش و شهرداری زرند و اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفتگو کردند.

بنابر این خبر، در این نشست اکبر خدادادی مدیرکل کانون استان ابتدا کانون پرورش فکری را متولی آموزش غیررسمی معرفی کرد و افزود: کارشناسان و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آموزش‌های بسیار بالایی را با اساتید مطرح کشوری دیده‌اند و کارآمد شده‌اند و می‌توانند این آموزش‌ها را در قالب دوره‌های ضمن خدمت برای معلمان برگزار کنند.

وی با یادآوری صدها برگزیده بین‌المللی در سال‌های گذشته از میان اعضای کانون افزود: مسئولان باید دوران کودکی و نوجوانی را به رسمیت بشناسند. مدیران و معلمان مدارس معمولا از این رتبه‌ها مطلع نیستند.

همچنین گفت: برگزیده‌های جشنواره‌های دانش‌آموزی می‌توانند به کانون پرورش فکری معرفی و هدایت شوند و در مسیری هموار با پیگیری به هدف روشنی برسند. استفاده از ظرفیت کانون‌یاران هم از دیگر ظرفیت‌های دو ارگان است.

خدادادی یکی از دغدغه‌های مدارس را کمبود کتاب دانست و گفت: کانون پرورش فکری کتاب‌خانه و گنجینه باارزشی از کتاب و انیمیشن دارد که طی سال‌ها با مراقبت و حساسیت از آثار باکیفیت جمع‌آوری شده است و می‌تواند در اختیار دانش‌آموزان قرار گیرد.

این در حالی است که، عبدالوحید جعفری رئیس آموزش و پرورش زرند با اشاره به این‌که شهرستان زرند در تلاش است تا به شهری برای کودکان تبدیل شود خواستار همکاری سه‌جانبه شهرداری و آموزش و پرورش زرند و کانون پرورش فکری استان شد.

وی اظهار داشت: با توجه به پتانسیل کانون و ارتباطی که می‌تواند با آموزش و پرورش داشته باشد در نظر داریم حوزه کودک شهرستان، ان‌جی‌آُ‌ها و گروه‌های پراکنده فعال حوزه کودک را از طریق کانون ساماندهی و هدایت کنیم.

همچنین سجاد منصوری معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری زرند هم درباره تجربه موفق جشنواره «مادران قصه‌گو» در دوره‌های قبل و برگزاری مجدد آن، برگزاری رویداد یک هفته با کانون، شب‌های قصه‌گویی، روز کودک زرند و ... و حضور تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تاریخ اول آبان ۱۴۰۳ و دیگر همکاری‌ها صحبت کرد.

زرند شهری برای کودکان می‌شود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =