کد خبر: 345506
تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۸
بازدید 20
برگزاری نشست قرارگاه کودک استان البرز با موضوع «هفته ملی کودک»

اعضای هیئت اندیشه ورز قرارگاه کودک و جمعی از مسئولان دستگاه های فرهنگی با حضور در دفتر نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرج، در نشست برنامه ریزی هفته‌ی ملی کودک حضور یافتند.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز، با توجه به نامیده شدن روزهای ۱۴ تا۲۰ مهر ماه ۱۴۰۳، به نام هفته‌ی ملی کودک، نشست قرارگاه کودک استان به این مهم اختصاص یافت. 
زینب عاشری، مدیر کل کانون البرز و دبیر قرارگاه که مسئولیت اجرای این جلسه‌ی هم‌اندیشی را بر عهده داشت، در ابتدای این نشست، ضمن اشاره به شهادت «سید حسن نصرالله»، دبیرکل حزب الله لبنان و تسلیت این واقعه گفت هر چند شهادت این مرد بزرگ و  قرار گرفتن اسم شهید در کنار نام ایشان، برای ما باورپذیر نیست، اما این شهادت سعادتی برای آن‌ها و حسرتی ماندگار برای ماست. 

این مقام مسئول در ادامه به تاریخچه‌ی شکل گیری قرارگاه کودک استان البرز از حدود دو سال گذشته اشاره کرده و گفت این قرارگاه ذیل دفتر نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه‌ی فرهیخته کرج، حضرت آیت‌الله حسینی همدانی، تاسیس شده و فعالیت می‌کند و همین امر نشان از توجه مسئولان ارشد البرز به کودک و دوران کودکی دارد و باعث افتخار البرز است.

وی در ادامه افزود این  قرارگاه دارای هیئت اندیشه ورز متشکل از  ۸ تا ۱۰ نفر از فعالان مطرح این حوزه است که  بنابر ضرورت،  هفتگی یا ماهانه تشکیل جلسه می‌دهند و پیرامون نظام مسائل کودک در استان بحث و گفتگو می کنند.
مدیر کل کانون افزود زمانی نتیجه مثبت از کاری می‌گیریم که روی کودک و کودکی سرمایه گذاری می کنیم بنابراین  باید مفاهیم تربیتی را از کودکی آغاز کنیم .
عاشری همچنین  با تشکر از مسئولان سازمان  فرهنگی،اجتماعی، ورزشی شهرداری کرح  که در برگزاری  جلسه به منظور بزرگداشت  هفته ملی کودک پیش قدم بودند، گفت با توجه به نقش تولی گری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حوزه فعالیت های مرتبط با کودک و نوجوان،  برنامه‌هایی را به مناسبت هفته ملی کودک، برنامه‌ریزی کرده‌ایم که  با مشارکت سازمان های فرهنگی در استان و همراهی این عزیزان،  اجرا خواهیم کرد.  
دبیر قرارگاه کودک در خاتمه سخنانش نوید رونمایی از اولین رویداد «مساجد مشتاق کودک» را داده و گفت  در این طرح ، مساجدی که در حوزه  ایجاد فضای فیزیکی و در محتوای اجرایی،   مشتاق حضور کودکان هستند، شناسایی و تجلیل خواهند شد .
در بخش بعدی این نشست فرانک فروزانفر، کارشناس مسئول فرهنگی، هنری، ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز در سخنانی ضمن قرائت بخش‌هایی از شیوه نامه هفته ملی کودک که از سوی معاونت فرهنگی کانون کشور ارسال شده به عناوین روزشمار این هفته و برخی برنامه‌های پیشنهادی کانون به این مناسبت،   از جمله شادپیمایی عروسک‌های غول پیکر، پیاده روی خانوادگی و جشن بادبادک‌ها ، اکران فیلم  «در آغوش درخت» برای والدین و اولیای تربیتی، گشایش مرکز فرهنگی، هنری کانون در محمدشهر ، برگزاری تور طبیعت گردی، جشنواره بازی های خانوادگی،سلسله نشست‌های رفتار با کودک و ارتباط موثر در مراکز، میهمانی گل‌ها و بازدید مدارس و برگزاری نشست ادبی یک روزبا حافظ، اشاره کرد. 
در ادامه نمایندگان دیگر دستگاه‌های حاضر در این نشست که از ادارات مختلف حضور یافته بودند، برنامه‌های پیشنهادی خود را مطرح کردند. 
از جمله این برنامه‌ها می‌توان به اجرای  جشن بزرگ ویژه  کودک از سوی فرهنگی ورزشی شهرداری کرج، اکران فیلم‌های ویژه کودکان، قرار گرفتن   « برای کودکان، برای آینده » به عنوان شعار هفته کلای کودک در سربرگ مکاتبات،  برنامه ریزی برای بازدید از  موزه ها برای کودکان و نوجوانان از سوی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری، استفاده از کارشناسان علوم پزشگی و انجام معاینات رایگان کودکان، 
آموزش  کاشت نهال و بذر از سوی اداره کل منابع طبیعی، بازدید  کودکان از موزه تنوع زیستی محیط زیست در   بوستان چمران و پوشش خبری و تولید برنام های محتوایی از سوی صدا و سیمای استان،  اشاره کرد. 
در پایان قرار شد شیوه نامه  برگزاری هفته ملی کودک  در مکاتبه ای به دستگاه‌های عضو کارگروه ارسال شده و برنامه‌های نهایی در جلسه‌ای در استانداری البرز تایید و ب سمع و نظر هم استانی‌های عزیز برسد. 

گفتتنی است هر ساله ۱۶ مهر ماه به عنوان روز جهانی و هفته‌ی نزدیک به این مناسبت به عنوان هفته‌ی ملی کودک در نظر گرفته می‌شود . 
امسال نیز ۱۴ تا ۲۰ مهرماه ۱۴۰۳، فعالیت‌های هفته‌ی ملی کودک، با شعار «برای کودکان، برای آینده»، برنامه‌ریزی و اجرا خواهد شد.

متن شیوه نامه هفته ملی کودک (۱۴۰۳) 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =