مهارت‌آموزی از کودکی زیربنای فرهنگ‌سازی و جامعه‌ توانمند است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مهارت آموزی از کودکی زیربنای فرهنگ‌سازی در حوزه‌های مختلف و داشتن جامعه‌ای توانمند است که تحقق این مهم در سایه مشارکت دوسویه خانواده‌ها و مراکز آموزشی و تربیتی میسر می شود.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد جهانگیر شاهینی در نشست با مدیرکل و کارشناسان این اداره کل افزود:ارتقا و پرورش فرهنگ جامعه در گرو آغاز فرهنگ سازی از دوران کودکی است. 

وی با بیان اینکه بحث جامعه پذیر کردن افراد از بدو تولد آغاز می شود، گفت: در صورتی که بخواهیم فرهنگ جامعه را ارتقا و پرورش دهیم باید فرهنگ سازی را از دوران کودکی آغاز کنیم.

وی با اشاره به اینکه کودکان از مخاطبان مهم و آسیب پذیر جامعه هستند، عنوان کرد: کانون پرورش فکری به عنوان یکی از دستگاه‌های مهم در تربیت و پرورش فکر کودکان و نوجوانان می تواند نقش بسزایی در این فرهنگ‌سازی داشته باشد.

مدیرکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست ضمن تشکر و قدردانی از نگاه فرهنگی مسوولان استان  با بیان اینکه کودکان بسیار نقش پذیر هستند، بیان کرد:رشد و تربیت کودکان نقش اساسی و تعیین‌کننده‌ای در زندگی آینده آنان دارد و در این دوران حساس و مهم، یادگیری کودکان عمیق‌تر، سریع‌تر و آسان‌تر انجام و توانایی‌های آنان در جنبه‌های گوناگون در دوره‌های مختلف رشد شکوفا می‌شود و پایه‌های اصلی شخصیت آنان شکل می‌گیرد.

سلیمان شهبازی با اشاره به اینکه آموزش ها اگر با شادی و نشاط همراه باشد تاثیرگذاری  و نتیجه بهتری خواهند داشت، بیان کرد: امکانات رفاهی و تفریحات شاد را برای کودکان و نوجوانان باید ایجاد کنیم تا در آینده شاهد جامعه ای سالم و بانشاط باشیم.

گفتنی است در این نشست رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در خصوص تخصیص اعتبار جهت تعمیر و تجهیز مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قول مساعد داد و ابراز امیدواری کرد که کانون پرورش فکری بتواند نقش خوبی در فرهنگ‌سازی کودکان و نوجوان ایفا کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =