کد خبر: 345542
تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۱
گرامیداشت هفته دفاع مقدس در کانون خوزستان

به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس برنامه های متنوعی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون خوزستان، به مناسبت هفته دفاع مقدس برنامه های متنوعی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان برگزار شد که در این گزارش به برخی از آنان پرداخته شده است.

دیدار مدیر کل کانون با سردار حاجتی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان

گرامیداشت هفته دفاع مقدس در کانون خوزستان

داریوش آقاسی مدیر کل کانون خوزستان به منظور ارائه و تشریح برنامه‌های کانون پرورش فکری برای هفته دفاع مقدس با سردار میرعبدالرضا مرادحاجتی، مدیرکل حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و دبیر برگزاری هفته بزرگداشت دفاع مقدس استان خوزستان دیدار کرد.

سردار حاجتی با یاد کردن از قهرمانان نوجوان جنگ تحمیلی، نقش کانون در ترویج فرهنگ ایثار و رشادت در بین کودکان و نوجوانان را تعیین‌ کننده معرفی کرد. آقاسی نیز در طی این دیدار ضمن تشریح طرح مستمر و سالیانه «هر مرکز یک راوی»، به معرفی دو ویژه برنامه «برسد به دست باران» و «به یاد تو» و سه پویش فراگیر استانی با عنوان «یاد یادگاران»، «روایت رود» و «خط مقدم» به منظور معرفی هدفمند یادگاران دفاع مقدس به نسل کودک و نوجوان خطه شهیدپرور خوزستان پرداخت.

نشست معاون و کارشناسان فرهنگی کانون خوزستان

گرامیداشت هفته دفاع مقدس در کانون خوزستان

نشست معاون و کارشناسان فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان با موضوع هماهنگی برنامه های فرهنگی هفته دفاع مقدس برگزار شد. در این نشست هر یک از کارشناسان به بیان برنامه ها و ایده های اجرایی خود پرداختند.

برگزاری مهرواره های هنری و ادبی

گرامیداشت هفته دفاع مقدس در کانون خوزستان

 واحد آفرینش های هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان، دومین مهرواره پویانمایی "روایت رود" در قالب یک فیلم و بر مبنای محورهای موضوعی «دفاع مقدس، ایثار و شهادت ،شهدای گمنام، صلح و دوستی دفاع از میهن و وطن دوستی»، و سومین مهرواره هنری "خط مقدم" را در قالب آثار خوشنویسی با موضوعات شعر دفاع مقدس و سخنان و جملات قصار شخصیت‌های ملی و مذهبی در خصوص ارزشهای دفاع مقدس، برگزار کرد.

آفرینش های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان نیز مهرواره ی نامه نگاری "برسد به دست باران" را در محورهای موضوعی «نامه به یکی از کودکان یا نوجوانان شهید کربلا و موضوع ویژه، نامه به شهیده سهام خیام»، برگزار کرد.

دیدار مدیرکل و معاون فرهنگی کانون خوزستان با مجتبی آقایی، رئیس اداره امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش استان خوزستان

گرامیداشت هفته دفاع مقدس در کانون خوزستان

داریوش آقاسی مدیرکل و جمال ضیغمی معاون فرهنگی کانون خوزستان با مجتبی آقایی، رئیس اداره امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش استان خوزستان دیدار کردند.در این دیدار تفاهم‌نامه استفاده از ظرفیت اساتید قصه‌گویی و راویان نور کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان در مدارس شاهد استان مصوب شد.

حضور مدیرکل، معاونت فرهنگی و همکاران مرکز کانون پرورش فکری ایذه در آیین سومین سالگرد افلاکی شدن شهید علی لندی

گرامیداشت هفته دفاع مقدس در کانون خوزستان

آیین سومین سالگرد افلاکی شدن نوجوان فداکار و قهرمان ملی شهید علی لندی در روستای بلوطک لندی شهرستان ایذه برگزار شد. شهید علی لندی نوجوان قهرمان ایذه‌ای بود که در ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ و در سن ۱۴ سالگی، در یک حادثه‌ی آتش‌سوزی و به دنبال نجات دو تن از همسایگان اقوامش در ایذه، آسیب دید. وی پس از دو هفته بستری بودن در بیمارستان سوانح سوختگی، بر اثر شدت جراحات ناشی از سوختگی، مشکلات شدید تنفسی و در نهایت ورود عفونت به خون، در ساعات پایانی ۱ مهر ۱۴۰۰ به فیض شهادت نائل شد.

اردوی سیاحتی کانون یاران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان هندیجان

گرامیداشت هفته دفاع مقدس در کانون خوزستان

در این اردو که با حضور نوجوانان کانون یار در تاریخ ۳۰ و ۳۱ شهریورماه برگزار شد، برنامه هایی چون قصه گویی، آموزش و اجرای بازی های محلی، معرفی وقایع هفته وحدت و هفته دفاع مقدس، معرفی شخصیت توسط مربیان و اعضا اجرا گردید. همچنین محل های تاریخی و اماکن مذهبی نیز معرفی و مورد بازدید قرار گرفتند.

قصه گویی روایت نور در مدارس

گرامیداشت هفته دفاع مقدس در کانون خوزستان

برنامه های قصه گویی روایت نور با  قصه‌گویی آسیه رحمتی کارشناس فرهنگی کانون خوزستان، به مناسبت هفته دفاع مقدس در مدارس استان اجرا شد.

گردهمایی شعر و خاطره دفاع مقدس

گرامیداشت هفته دفاع مقدس در کانون خوزستان

گردهمایی شعر و خاطره دفاع مقدس "بر بال ملائک" با مشارکت آفرینش های ادبی کانون پرورش فکری خوزستان و باحضور فرزندان شهدا و جانبازان و اعضا ادبی کانون پرورش فکری خوزستان و مدیران و فعالین فرهنگی استان و شعر خوانی اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان در تالار مهتاب کتابخانه مرکزی برگزار شد.

نمایشگاه خوشنویسی "خط مقدم"

گرامیداشت هفته دفاع مقدس در کانون خوزستان

آئین گشایش سومین نمایشگاه خوشنویسی  "خط مقدم"، با محوریت  هفته ی دفاع مقدس و موضوعات شعر دفاع مقدس، سخنان و جملات قصار شخصیت های ملی و مذهبی در خصوص ارزش های دفاع مقدس با حضور کارکنان اداره کل کانون و جمعی از مربیان فرهنگی و هنری، هنرمندان و علاقمندان روز چهارشنبه ۴ مهر ماه ۱۴۰۳ و با همت واحد آفرینش های هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان برگزار شد. در این نمایشگاه خوشنویسی آثار ۳۸ نفر از هنرمندان به معرض نمایش در آمده است.

دیدار با جانبازان اعصاب و روان

گرامیداشت هفته دفاع مقدس در کانون خوزستان

به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس برای حفظ و پاسداشت ارزش‌های ملی،کارکنان اداره کل کانون خوزستان در بازدید از بیمارستان روانپزشکی بوستان اهواز از جانبازان اعصاب و روان این بیمارستان عیادت کردند.

گرامیداشت هفته دفاع مقدس در کانون خوزستان

همچنین از نمایشگاه آثار هنری این جانبازان نیز بازدید به عمل آمد.

غبارروبی مزار شهدا

گرامیداشت هفته دفاع مقدس در کانون خوزستان

به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس مراسم غبار روبی مزار شهدا با حضور کتابخانه سیار شهری شرق اهواز و همکاری مجتمع فرهنگی و اعضای کودک و نوجوان بر مزار شهید نوجوان شهاب کوه‌اناران برگزار گردید . همچنین با حضور مدیر کل کانون پرورش فکری و معاون فرهنگی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خوزستان بر سر مزار مطهر شهید کوه‌اناران، برای ادای احترام از خانواده ارجمند آن شهید سرافراز تقدیر به عمل آمد.

آیین رونمایی از ۱۲۰ عنوان کتاب دفاع مقدس خوزستان

گرامیداشت هفته دفاع مقدس در کانون خوزستان

به مناسبت هفته دفاع مقدس آیین رونمایی از ۱۲۰ عنوان کتاب دفاع مقدس خوزستان با حضور مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان در تالار مهتاب کتابخانه مرکزی اهواز برگزار شد و از یکصد عنوان کتاب شعر، خاطره، داستان و حوزه کودک و بیست کتاب صوتی رونمایی و از 52 نویسنده با تقدیم لوح سپاس و هدایایی تقدیر به عمل آمد.

برگزاری دوره قصه گویی

گرامیداشت هفته دفاع مقدس در کانون خوزستان

همزمان با هفته دفاع مقدس دوره آموزشی فنون و مهارت‌های نوین قصه گویی ویژه مربیان مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان با ارائه سه مدرس و با شرکت مسئولین و مربیان مراکز کانون از سراسر استان، مربیان سیار و اعضای انجمن قصه‌گویی روز چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳ در تالار امید دانشگاه فرهنگیان خوزستان برگزار شد.

ویژه برنامه یادیاران

به مناسبت هفته دفاع مقدس ویژه برنامه یادیاران در مراکز کانون استان خوزستان برگزارشد.

گرامیداشت هفته دفاع مقدس در کانون خوزستان

 این ویژه برنامه در اهواز با حضور مدیر کل و معاونت فرهنگی کانون و جمعی از مربیان، اعضا و والدین پس از غبارروبی گلزارشهدای اهواز در سالن اجتماعات مرکز فرهنگی هنری مجتمع اهواز برگزار شد، اعضا با خوانش شعر و پخش کلیپ یاد و خاطره ی شهدا را گرامی داشتند و در پایان این مراسم با پخت و پخش آش نذری از اعضا پذیرایی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =