کانون برای بچه‌ها نقطه پرتاپ برای رسیدن به مرتفع ترین قله‌های موفقیت است

در پی برگزاری نخستین همایش کانون یاران منطقه یک کشور به میزبانی کانون قزوین با مطهره فرهادی یکی از اعضای شرکت کننده دراین برنامه گفت و گویی ترتیب دادیم.

-چطور با کانون آشنا شدی و چه مدت عضو کانون بودی؟

یک روز که مربی ما به مدرسه من آمد و فهمید که من در زمینه فرهنگی و مجری‌گری استعداد دارم به من پیشنهاد داد تا عضو کانون شوم تا استعدادم بیشتر پرورش پیدا کند و نزدیک یک سال است در کانون فعالیت می‌کنم.

_چطور به عنوان کانون یار انتخاب شدی؟

با توجه به علاقه شدید من به کانون و کارهای فرهنگی و با توجه به علاقه زیادم برای معرفی کانون و کارهایی که بر دوش یک کانون یار هست، با تایید مربی هم به عنوان کانون یار و هم سرگروه کانون یاران شهرستان خودمون یعنی سیاهکل انتخاب شدم.

_به نظرت کانون یاران چه وظایفی دارند؟

در قدم اول معرفی کانون چون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مکانی امن برای رشد و پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان هست و ما به عنوان سفیران کانون وظیفه داریم کانون رو به همه کودکان و نوجوانان معرفی بکنیم تا شاهد ایرانی آبادتر، آزادتر و سربلندتر در آینده باشیم و همچنین یک مربی یار برای مربی خودمون و در کنار وظایف اصلی خودمون می تونیم معرفی کتاب و کارهای فرهنگی در کانون انجام بدیم.

_درباره این همایش برای ما بگو؟چه نظری داری؟

نخستین همایش کانون یاران منطقه یک کشور به میزبانی قزوین فرصت خوبی بود تا اعضای کودک و نوجوانان از استان‌ها و شهرهای مختلف با هم تعامل های مفیدی برقرار کنند و نوع فعالیت‌ها و بینش هر کدومشون درباره کانون‌یاری رو با هم به اشتراک بگذارند، حضور گروه آمال با فعالیت‌ها و ذهن پویای مربی‌هاش همایش رو مهیج تر کرد.

_به نظرت برگزاری این همایش برای کانون یاران چه اثر و نتیجه‌ای دارد؟

برگزاری چنین همایشی به رشد اعضا کمک مفیدی می‌کنه، با توجه به تجربیات جدید و شیرینی که کسب می‌کنن و صد در صد اگه ادامه دار باشه شور هیجان اعضا برای فعالیت در کانون بیشتر میشه چون وقتی چنین برنامه هایی براشون تدارک دیده میشه حس ارزش دادن بهشون القا میشه، حس مفید بودن، حس آموختن و آموزش که اون ها رو پخته تر می‌کنه.

_چه پیشنهادی برای بهتر شدن کار کانون یار ها داری؟

مسئول ما همش میگه کانون یار باید یه قدم همش از بقیه جلوتر باشه،برای اینکه یک کانون یار بخواد فعالیت هاشو افزایش بده باید اطلاعات عمومی اش رو درباره ی مسائل مختلف بالا ببره و جدا از مطالعه باید فعالیت‌هایی که با علایق نسل جدید یکسان باشه انجام بده، یعنی در کنار حالا کتاب خوندن اینا یه سری بازی های فکری و مفید حتی شده خود کانون یار اختراع کنه تا بچه ها بیشتر به سمت کانون جذب بشن و کانون رو دوست داشته باشن.

_چه توصیه ای برای اعضای کانون داری؟

همیشه با کانون باشید چون کانون نقطه پرتاپ برای رسیدن به مرتفع ترین قله های موفقیت است، کانونی بمانید، کانونی تفکر کنید و کانونی نفس بکشید.

_خاطره جالبی از کانون و یا کانون یاری داری که برایمان تعریف کنی؟

برای انتخابات دو تا از یادگاران دفاع مقدس و جانبازان سرافراز به کانون آمدند و وقتی برایشان تعریف می کردیم که این همه دختر و پسر موفق در کانون داریم، اشک شوق از چشم هاشون جاری می‌شد و بنظر من خیلی جالب بود این همه از موفقیت ما کودکان و نوجوانان خوشحال بودند

_و حرف آخر با شما...

یک سالی هست که توی کانون فعالیت می‌کنم ولی آنقدر به کانون و همه کانونی ها وابسته ام که اگه یه روز کانون نرم، دلم برای همشون تنگ میشه، کانون برای من مثل یه خونه دوم می مونه و احساس امنیت دارم توش مثل خونه خودم تو کانون نمی فهمیم چطور ثانیه ها، دقیقه ها و حتی ساعت ها می‌گذره چون اونجا کلی دوستا و آدم های مهربون هستن که می تونی هر دقیقه تو خاطره بسازی باهاشون، خاطره هایی که اصلا فراموششون نمی‌کنی و من کانون یار شدم تا این خونه رو نه فقط به بچه های سرزمینم بلکه بچه های دنیا معرفی کنم...

مطهره فرهادی

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

استان گیلان مرکز سیاهکل

با تشکر از سیده هاجر اکبری مربی کانون استان گیلان برای هماهنگی این گفت و گو

کانون برای بچه‌ها نقطه پرتاپ برای رسیدن به مرتفع ترین قله‌های موفقیت است

journalistزهره یزدی‌زاده به‌نام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =