برنامه‌های هفته ملی کودک در استان اصفهان اعلام شد

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان از اجرای ویژه برنامه های شاد و امیدآفرین هم‌زمان با هفته ملی کودک در این استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان، هفته ملی کودک امسال با شعار « برای کودکان، برای آینده» از ۱۴ تا ۲۰ مهر در سراسر کشور برگزار می‌شود.

به همین منظور نشست هماهنگی و برنامه‌ریزی ستاد گرامی‌داشت هفته ملی کودک استان باحضور رسول تاجمیر ریاحی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان ، مسوولین دستگاه های مختلف مرتبط با حوزه کودک و مهدی آقایاری دبیر هفته ملی کودک در استان برگزار گردید تا برای گرامی‌داشت این هفته برنامه‌های تخصصی پیش بینی و اجرا شود.

استان اصفهان همزمان با سراسر کشور با هماهنگی ، همکاری ، تعامل و هم افزایی با دستگاه های متولی حوزه کودک و نوجوان، هفته ملی کودک را با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی ،هنری و ادبی برگزار می‌کند.

آقایاری مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان و رییس کارگروه هفته ملی کودک در استان گفت :محوریت اصلی تمامی برنامه‌های هفته ملی کودک در استان اصفهان امیدآفرینی و میدان دادن به کودکان در تمام برنامه‌ها است و با توجه به شعار هفته ملی کودک با عنوان «برای کودکان؛ برای آینده» امسال محور های اساسی اجرای برنامه ها، برای کودک ودرباره کودک تدوین وتدارک دیده شده است.

دبیر هفته ملی کودک استان اصفهان افزود:روز و هفته ملی کودک از مهمترین مناسبت‌هایی است که همه ساله برگزار می‌شود. هفته ملی کودک به عنوان فرصت و نقطه عطفی برای توجه به نیازها و خواسته‌های کودکان و با هدف بهبود شرایط آنان برگزار می گرددتا مسائل مربوط به کودکان مورد توجه قرار گیرد.

 ویژه برنامه های فرهنگی و هنری نشاط آفرین بخصوص در مناطق محروم ، نشست‌های تخصصی در حوزه کودک و نوجوان ، نمایشگاه‌ها و فعالیت‌های آموزشی به جهت آگاهی افزایی درباره حقوق کودکان و توجه بیشتربه مسائل آنان و تدوین راهکارها مناسب برای حفاظت از حقوق بچه ها از مهمترین برنامه های هفته ملی کودک در استان اصفهان است. بنابراین هفته ملی کودک فرصتی است تا جامعه به وجود و نیازهای کودکان توجه بیشتری داشته باشد و برنامه‌هایی برای مراقبت و حمایت از آنان انجام دهد.

 مهدی آقایاری مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و رییس کارگروه هفته ملی کودک در استان اصفهان عناوین روز شمار هفته ملی را این چنین بیان کرد : روزشماری که برای این هفته در نظر گرفته شده به صورت کلی در حوزه خانواده، محیط زیست، رشد و شکوفایی، عدالت، حقوق کودکان، هویت و رفاه هستند که هر روز متناسب با آن یک شعار را در بر گرفته است.

۱۴ مهر: برای خانواده کودکان، برای آینده‌ای امن‌تر و آرام‌تر، ۱۵ مهر: برای محیط زیست کودکان، برای آینده پاک تر و سالم تر،۱۶ مهر: برای رشد و شکوفایی کودکان، برای آینده‌ای پیشرفته‌تر، ۱۷ مهر: برای شنیده‌شدن کودکان، برای آینده‌ای مسئولانه‌تر، ۱۸ مهر: برای برابری کودکان، برای آینده‌ای عادلانه‌تر، ۱۹ مهر: برای هویت کودکان، برای آینده‌ای روشن‌تر، ۲۰ مهر: برای رفاه کودکان، برای آینده‌ای با کیفیت و آسایش بالاتر، شعارهای این هفته هستند.

مدیر کل کانون استان در تشریح برنامه های این اداره کل در هفته ملی کودک بیان داشت : اکران رایگان فیلم‌های کودک در۶۰ مرکز ثابت کانون در استان ، برگزاری نمایشگاه های فرهنگی و هنری در تمامی مراکز، اجرای ویژه برنامه های استانی،  رصد شبانه در مراکز کانون استان و بخصوص به طور تخصصی در مرکز علوم و نجوم کانون استان ، بازدید و اجرای برنامه های نشاط آفرین برای کودکان بستری در بیمارستان ها در سراسر استان، تهیه بسته فرهنگی و اجرای برنامه های پیک امید در مناطق محروم ،تجلیل از فرزندان شهدای مدافع حرم و امنیت، نواختن زنگ مهر و دوستی در مدارس استان،  پرواز بادبادک‌ها ، عضویت رایگان و خدمات ویژه در مراکز کانون در طول هفته ملی کودک ،تقدیراز کودکان منتخب مراکز کانون پرورش فکری ، اجرای بازی‌های همگانی و هدفمند در محیط شهری ، بوستان‌ها و مراکز کانون ، برگزاری نشست های تخصصی حوزه کودک و نوجوان ، برگزاری نشست هم اندیشی و صمیمانه با کودکان شاخص مراکز استان، اجرای مراسم ویژه و همکاری با فراجا به مناسبت هم زمانی هفته ملی کودک و هفته نیروی انتظامی، آغاز رسمی فعالیت کانون‌ یاران استان و تجلیل از نوجوانان فعال این حوزه ، آیین آغاز فعالیت شوراهای خانواده در مراکز کانون استان، برنامه ریزی برای اجرای بخش استانی بیست و ششمین جشنواره بین المللی قصه گویی و اجرای برنامه پایانی فعالیت های پربار تابستان در مراکز کانون استان اصفهان از مهمترین برنامه هایی است که اجرا می گردد. 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان به عنوان دبیر هفته ملی کودک  اظهار نمود : دستگاه های متولی حوزه کودک هرکدام به اجرای برنامه های خاص خود می پردازند و کانون بر اجرای تک‌تک برنامه‌های کارگروه هفته ملی کودک، نظارت جدی می نماید .

گفتنی  است استاندار اصفهان، رئیس ستاد بزرگداشت هفته ملی کودک است و کانون پرورش فکری استان نیز دبیری این ستاد را بر عهده دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =