«چالش اجرام مسیه» در مرکز ستاره‌شناسی کانون البرز

جمعی از اعضا تخصصی علاقه‌مند به ستاره شناسی با حضور در مرکز مجتمع کانون کرج، در ویژه برنامه « چالش اجرام مسیه»، حضور یافتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز، این برنامه از برنامه‌های ویژه مرکز ستاره شناسی و فعالیت‌های ویژه علمی کانون البزر بود که با توجه به  همکاری انجمن نجوم ثاقب گیلان به عنوان یکی از انجمن‌های تخصصی این حوزه در ایران و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به استان‌ها پیشنهاد داد شده بود.

بر همین اساس با توجه به نامیده شدن ۱۳ تا ۱۹ مهر ماه به عنوان هفته جهانی فضا و تداخل این هفته با برنامه‌های هفته ملی کودک، مرکز ستاره شناسی کانون البرز، شامگاه چهارشنبه  ۱۱ مهر ماه ۱۴۰۳و در آستانه هفته فضا این ویژه برنامه را برگزار کرد.

فهرست ‌مسیه فهرستی از ۱۱۰ جرم ‌غیر ستاره ای است ‌که ‌توسط «‌شارل ‌مسیه» گردآوری و ‌ثبت‌ شده است.

 «سید محمد فائز میرسلیمی»، از کارشناسان حوزه ستاره شناسی استان البرز  در آغاز برنامه  به صحبت درباره تفاوت سیاره وستاره ها پرداخت و اشاره کرد که سیاره ها وستاره ها در حرکت،نور و فعالیت هسته ای با هم متفاوتند.

 این مدرس همچنین توضیحاتی پیرامون رصد ستاره ها ، سیاره ها و اجرام غیر ستاره ای بیان شامل سحابی، خوشه و کهکشان، عنوان کرد.

بیان مطالب تخصصی در مورد «سحابی جبار» از دیگر اجرام مسیه و ستاره قطبی و استفاده‌های آن در جهت مسیریابی و رنگ ستاره‌ها از دیگرمواردی بود که میرسلیمی به آن پرداخت.

 بخش دیگر این نشست رصد «خوشه پروین» و«سیاره زحل» بود و اعضا آثار نقاشی خود با این موضوع را ترسیم کردند.

گفتنی است هم‌زمان با این فعالیت، اعضا با افسانه «هفت خواهران» نیز آشنا شدند.

برپایی نمایشگاه آثار اعضا بخش پایانی این نشست بود.

«چالش اجرام مسیه» در مرکز ستاره‌شناسی کانون البرز «چالش اجرام مسیه» در مرکز ستاره‌شناسی کانون البرز

«چالش اجرام مسیه» در مرکز ستاره‌شناسی کانون البرز

گفتنی است تمام کودکان و نوجوانان علاقه‌مند می‌توانند برای آگاهی از فعالیت‌های مرکز ستاره‌شناسی کانون البرز با شماره ۰۲۶۳۲۸۲۰۹۰۹ تماس حاصل کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =