کد خبر: 345695
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۲
بازدید 33
نشست برنامه‌ریزی هفته ملی کودک در استانداری کرمان برگزار شد

نشست برنامه‌ریزی هفته ملی کودک با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، رئیس دبیرخانه هفته ملی کودک و نمایندگان دستگاه‌های مشارکت‌کننده در این مناسبت در استانداری کرمان برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان کرمان، نشست برنامه‌ریزی هفته ملی کودک با حضور رحمان جلالی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، اکبر خدادا ی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و رئیس دبیرخانه هفته ملی کودک و نمایندگان دستگاه‌های مشارکت‌کننده در این مناسبت ۱۰ مهر ۱۴۰۳ در استانداری کرمان برگزار شد.

بنابر این خبر، در ابتدای این نشست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار شعار هفته ملی کودک «برای کودکان، برای آینده» را همان دکترین نهج‌البلاغه و سخن امیرالمومنین(ع) دانست و بیان کرد: دو عنصر مورد تاکید حضرت آقا یعنی ابتکار و هنر ‌را جدی بگیرید.

وی با اشاره به این‌که اندیشه‌ای که در قالب هنر نگنجد ماندنی نیست افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مهد هنر است و در مسیر درستی در حال فعالیت است.

جلالی تاکید کرد: توجه کنید برگزاری فعالیت‌های هفته ملی کودک باید با اتفاقات روز پیوند داشته باشد و کودکان و نوجوانان در جریان حقیقت جریانات جهانی قرار بگیرند. در این ویژه‌برنامه‌ها باید قله‌برنامه تعریف شود. از تکرار و فعالیت‌های همیشگی دوری کنید.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار تاکید کرد: استانداری به عنوان دستگاه دولتی و پشتیبان همراه کمک‌کننده دبیرخانه هفته ملی کودک به تولی‌گری کانون پرورش فکری است و همه دستگاه‌  موظفند در هفته ملی کودک کار کنند و فعالیت‌ها و برنامه‌هایشان را به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اعلام کنند.

اکبر خدادادی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان با گرامی‌داشت هفته ملی کودک و شهدای کودک و نوجوان بیان کرد: اگر دوره کودکی را با معصومیت، فطرت پاک و لطافت مترادف بدانیم، حق کودکان است که توجه و اعتنا به حقوق آن‌ها در اولویت قرار گیرد.

خدادادی با بیان اهمیت دوره کودکی بر ضرورت تشکیل شورای کودک و نوجوان استان تاکید کرد و افزود: باید شورایی متخصص و متعهد همه سازمان‌ها را در استان کنار هم بنشاند و برای برنامه‌ها و دستگاه‌ها برش کودک و نوجوان تعریف کند. این‌که هر کس ساز خود را بنوازد خوب است اما زیباتر این است که همه دستگاه‌ها در کنار هم همدلی را تجربه کنند.

وی همچنین با اشاره به دستاوردهای بین‌المللی کودکان در کانون پرورش در سال‌های گذشته گفت: این کودکان با استعداد مقداری مظلوم واقع شده‌اند و اظهار امیدواری کرد که در فضاسازی‌های عمومی چون تصاویر شهری اثری از هنر این کودکان دیده شود.

وی همچنین اظهار داشت: کودکان بخش مهمی از جامعه هستند و نباید در هفته‌ کودک خلاصه شوند و توجه به نیازهای آنها باید در طول سال مورد اعتنا قرار گیرد زیرا آینده در دست این نوگلان باغ زندگی است.

خدادادی شعار هفته ملی کودک را «برای کودکان، برای آینده» معرفی و اهداف این هفته را  برجسته‌سازی و جلب توجه افکار عمومی به اهمیت دوران کودکی، هم‌گرایی و هم‌افزایی فعالیت‌های دستگاه‌های دولتی و نهادهای مردمی فعال حوزه کودک، فرهنگ‌سازی و ارتقای آگاهی و دانش جامعه و مسئولان به ویژه کودکان با نیازهای ویژه، مشارکت کودکان در طراحی و اجرا برنامه‌های هفته ملی کودک در فضایی با نشاط و حامی کودک، معرفی سازمان‌ها و نهادهای مردمی و ظرفیت‌های موجود در آنها، آگاهی‌بخشی به جامعه نسبت به قوانین و مقررات حوزه اطفال و نوجوانان، توجه به ویژگی‌ها و حقوق کودکان به عنوان بایسته‌های سیاست‌گذاری و قانون‌گذاری، توجه به دسترسی برابر و عادلانه کودکان به امکانات و فرصت‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی، توجه به تولید محتوای چندرسانه‌ای فرهنگی و آموزشی مناسب و با کیفیت برای کودکان، تاکید بر ایجاد گفتمان چرخش‌های تحول‌آفرین در عرصه تعلیم و تربیت کودک، توجه به وضعیت کودکان در عرصه بین‌المللی یادآور شد.

وی بعد از بیان روزشمار هفته ملی کودک ویژه‌برنامه‌های کانون پرورش فکری در این هفته را برگزاری رویداد دو روزه «برای کودکان برای آینده» با همکاری کارخانه نوآوری و دیگر فعالان حوزه کودک استان، برگزاری نشست انیمیشن «از ایده تا اجرا» با حضور کارگردان انیمیشن سینمایی «بچه زرنگ» پرفروش‌ترین فیلم انیمیشن تاریخ سینمای ایران، افتتاح انجمن تئاتر کودک و نوجوان، افتتاح انجمن انیمیشن، افتتاح انجمن شاعران و نویسندگان کودک و نوجوان و حضور تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اجرای نمایش «ماجرای گله‌ی من» در مناطق نابرخوردار و کم‌برخوردار استان به مدت هفت روز از ۲۶ مهر تا ۲ آبان‌ماه، برگزاری پیک امید(اردوهای جهادی) در مناطق نابرخوردار و کم برخوردار استان و اختتامیه جشنواره کتابال با همکاری جمعیت دختران ایران زمین و اداره کل کتابخانه‌های عمومی و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ذکر کرد.

در ادامه این نشست نماینده دیگر سازمان‌ها هم عناوین ویژه‌برنامه‌های خود را اعلام کردند و جهت هم‌افزایی و همکاری راه‌کارهایی ارایه شد.

در پایان هم از پوستر هفته ملی کودک رونمایی شد

نشست برنامه‌ریزی هفته ملی کودک در استانداری کرمان برگزار شد

نشست برنامه‌ریزی هفته ملی کودک در استانداری کرمان برگزار شد

نشست برنامه‌ریزی هفته ملی کودک در استانداری کرمان برگزار شد

نشست برنامه‌ریزی هفته ملی کودک در استانداری کرمان برگزار شد

نشست برنامه‌ریزی هفته ملی کودک در استانداری کرمان برگزار شد

نشست برنامه‌ریزی هفته ملی کودک در استانداری کرمان برگزار شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =