کانون کرمانشاه در حال خدمت‌رسانی به کودکان‌و نوجوانان

مدیرکل کانون استان در مصاحبه با خبر آنلاین عنوان کرد؛ کانون کرمانشاه در حال خدمت‌رسانی به کودکان‌و نوجوانان است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، مدیرکل کانون استان در مصاحبه با خبر آنلاین عنوان کرد؛ کانون کرمانشاه در حال خدمت‌رسانی به کودکان‌و نوجوانان است.

محمد خیاط‌زنجانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرآنلاین کرمانشاه، اظهار کرد: کانون پرورش فکری قریب به ۶۰ سال است به عنوان یک مرجع تخصصی تربیت کودک و نوجوان در این سرزمین مشغول خدمت رسانی است و وظیفه تربیت کودکان و نوجوانان را بر عهده دارد.

وی افزود: مجموعه کانون پرورش فکری در استان کرمانشاه از سال ۱۳۵۰ شکل گرفته و امروز در قالب ۳۶ مرکز ثابت در حال خدمت‌رسانی به این قشر آینده‌ساز است و فعالیت‌های متنوعی دارد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه تصریح کرد: کانون پرورش فکری در قالب ۶۴ عنوان فعالیت‌هایش را تعریف کرده است نگاه کانون پرورش فکری استان در ۲ سال اخیر به این موضوع بوده است که بتوانیم موضوعات جدید و سرفصل‌های جدید مورد علاقه قشر کودک و نوجوان را به برنامه‌ها اضافه کنیم.

زنجانی اضافه کرد: لذا امروز در موضوعاتی مانند هوش مصنوعی، رباتیک، مدارسازی الکترونیکی کارگاه‌های ویژه‌ای را تعریف کرده‌ایم، انجمن رباتیک و هوش مصنوعی را هم در استان کرمانشاه در اوایل سال جاری راه اندازی کردیم، این فعالیت در قالب فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی تعریف می‌شود و با توجه به استعداد و علایقی که کودکان و نوجوانان دارند می‌توانند از این کارگاه‌ها استفاده کنند.

وی بیان کرد: در ایام تابستان فعالیت‌ها با رشد قابل ملاحظه کارگاه‌ها انجام شد که بیش از ۴۰۰ کارگاه برای کودکان و نوجوانان طراحی کردیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه ادامه داد: در فصل پاییز هم با توجه به بازگشایی مدارس و اینکه بسیاری از دانش‌آموزان فرصت کمتری برای فعالیت‌های فراغتی دارند، قریب به ۱۳۰ عنوان کارگاه مختلف در موضوعاتی که مورد علاقه و اقبال کودکان و نوجوانان هست طراحی شده که می‌توانند با مراجعه به مراکز مختلف در سطح استان از خدمات این کارگاه‌ها بهره‌مند شوند.

زنجانی همچنین بیان کرد: با بازگشایی مدارس با توجه به اینکه هفته ملی کودک و ماه کودک و نوجوان را پیش رو داریم برنامه‌های بسیار مفصلی را همکارانمان در مراکز در سطح استان در نظر گرفته‌اند.

وی همچنین یادآور شد: ویژه برنامه‌های مخصوص این ماه، از سوی دیگر طرح کانون مدرسه را خواهیم داشت طرح کانون مدرسه طرحی است که تبادل فعالیت‌ها و اقدامات تربیتی میان مدرسه و کانون شکل می‌گیرد و بعد از چند سالی که این طرح اجرا نشده بود سال گذشته باز هم این طرح اجرا شد.

زنجانی اذعان کرد: در بخش ویژه کودکان و نوجوانان تحت عنوان کانون یاران هم استان کرمانشاه به عنوان دبیرخانه ملی این طرح انتخاب شده است امسال فعالیت‌های ویژه‌ای در این حوزه خواهیم داشت و تلاش همه ما این است که به واسطه حضور کانون یاران در مدارس بتوانیم چتر فعالیت‌های کانون پرورش فکری را گسترده‌تر کنیم که شامل همه کودکان و نوجوانان  سرزمین‌مان باشد.

وی ادامه داد: همچنین با راه‌اندازی اولین کتابخانه پستی دیجیتال کشور این آمادگی را داریم که هر کودک و نوجوانی در هر نقطه دور افتاده‌ای از روستا و عشایر باشد و دسترسی به مراکز ثابت ما را نداشته باشد بتواند در قالب مرکز پستی دیجیتال با ما ارتباط برقرار کند و به صورت رایگان عضو این مرکز شود تا بتوانیم با این کودکان و نوجوانان ارتباط تربیتی برقرار کنیم.

زنجانی در پایان خاطرنشان کرد: فعالیت‌های دیگری هم در قالب کارگاه‌ها، جلسات کندوکاوی بین دانش‌آموزان و مراکز برقرار می‌شود که مراکز همراهی می‌کنند، امید است که سال تحصیلی پرشور و سرشار از حس خوب تربیت و زندگی برای کودکان و نوجوانان داشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =