برگزاری نشست «آشنایی با خرس‌ها» در مجتمع آفرینش بندرعباس

نشست «آشنایی با خرس ها» با حضور همیاران محیط‌ زیست و محیط بان علی کریمی، در مجتمع آفرینش بندرعباس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان؛ نشست آشنایی با خرس‌ها با حضور همیاران محیط‌ زیست، و محیط بان علی کریمی در مجتمع آفرینش بندرعباس برگزار شد.

فاطمه غفاری مسئول مجتمع آفرینش بندرعباس بیان کرد: در این نشست اعضا در قالب عکس و فیلم با ۸ گونه مختلف خرس، که در جهان زندگی می کنند آشنا شدند.

وی گفت: اعضای همیار محیط زیست مجتمع آفرینش ضمن آشنایی با گونه‌های مختلفی همچون خرس قهوه ای، خرس قطبی، خرس سیاه آسیایی، خرس سیاه آمریکایی، خرس آفتاب، خرس تنبل ، خرس پاندا و خرس عینکی مطالبی در رابطه با زیستگاه‌های آنها، نوع تغذیه و ... را آموختند.

وی تشریح کرد: با توجه به اینکه خرس قهوه‌ای و خرس سیاه در ایران زندگی می کنند؛ فیلم هایی از این دو گونه که توسط دوربین‌های تله‌ای سازمان حفاظت محیط‌زیست ضبط شده، برای بچه‌ها به نمایش گذاشته شد.

علی کریمی مدرس این نشست بیان کرد: آخرین زیستگاه خرس سیاه آسیایی در کشور ایران، در جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و شرق ، مرکز و شمال استان هرمزگان است و خرس سیاه آسیایی، نماد محیط زیست استان هرمزگان می باشد.

برگزاری نشست «آشنایی با خرس‌ها» در مجتمع آفرینش بندرعباس

وی عکس و فیلم‌هایی که با دوربین های اداره کل حفاظت محیط زیست هرمزگان از رفتارهای مختلف این گونه ، ضبط شده را نمایش داد.

غفاری افزود: محیط بان کریمی، کارشناس آموزش محیط زیست و مربی کلاس‌های زیست شناسی و حیات وحش کانون پرورش فکری ضمن ارائه توضیحاتی برای اعضا با استفاده از بنر قد سنج بچه خرس سیاه آسیایی، قد کودکان حاضر را با قد توله خرس سیاه آسیایی مقایسه کرد.

گفتنی است در ادامه این نشست بهنوش بلالی پور مربی ادبی مرکز ضمن معرفی و روخوانی کتاب خرس های نگهبان زمین نوشته سهیلا پورمند به نقد و بررسی این کتاب که با هدف حفظ محیط زیست نگارش شده، پرداخت.

در پایان این نشست به کلیه شرکت کنندگان کتاب الکترونیک اهدا شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =