برگزاری آیین پایانی رویداد«کتابال» و تجلیل از برگزیدگان در البرز

آیین پایانی رویداد «کتابال»  با هدف تجلیل از برگزیدگان و توسعه فرهنگ کتابخوانی و افزایش مشارکت اجتماعی و کنشگری دختران نوجوان در استان البرز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان البرز، رویداد ملی کتابال با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی و ایجاد کنشگری اجتماعی در میان دختران نوجوان، در استان البرز از هفته پایانی مراداد ماه ۱۴۰۳ آغاز شده و  با استقبال چشمگیری روبرو شد.

این طرح که به همت جمعیت دختران ایران زمین و با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز برگزار شد، فرصتی ارزشمند برای دختران نوجوان فراهم کرد  تا با طرح‌های مختلف از جمله جمع‌آوری و اهدای کتاب به مناطق کم‌برخوردار، نقش موثری در ارتقای سطح مطالعه جامعه ایفا کنند.

آشنایی با مفاهیم کنشگری اجتماعی و مشارکت در فعالیت‌های گروهی، آموزش مهارت‌های حل مسئله و تصمیم‌گیری گروهی، توئزیع عادلانه کتاب، برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌های آموزشی حوزهکتاب و کتابخوانی، و تولید محتوا در این حوزه ااز مهم‌ترین اهداف و فعالیت‌های مربیان و تسهیلگران این رویداد بود.

گروه «همبال» از مرکز «هشتگرد»کانون البرز،حائز رتبه اول شد

آیین پایانی مرحله استانی این رویداد ملی صبح روز پنجشنبه، ۱۲ مهر ۱۴۰۳ با حضور مسئولان، مربیان، اعضای شرکت‌کننده، تسهیلگران و برخی از مسئولان حوزه کتاب و کتابخوانی برگزار و  ضمن اجرای فعالیت های متنوع مانند ارایه  گزارش کار از سوی اعضای گروه های مختلف، از برگزیدگان این رویداد تجلیل شد.

بر همین اساس گروه «همبال» از مرکز«هشتگرد» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز، با تسهیلگری«دنیا یارمحمدی» رتبه برتر را از آن خود کرد وگروه‌های«فرشته‌های پروانه‌ای» و «پاپیلوها» از بخش آزاد، رتبه‌های دوم و سوم را از آن خود کردند.

برگزاری آیین پایانی رویداد«کتابال» و تجلیل از برگزیدگان در البرز

همچنین پنج گروه «پروانه‌های کتابخوان» با تسهیلگری «خدیجه میرزایی» و «بهترین دوست من» با تسهیلگری«سپیده اخلاقی»، از مراکز ۲ و ۳ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سه گروه «شوق پرواز»،«ماهلین»و «محب» از بخش آزاد نیز به عنوان شایسته تجلیل این رویداد معرفی شدند.

برگزاری آیین پایانی رویداد«کتابال» و تجلیل از برگزیدگان در البرز

برگزاری آیین پایانی رویداد«کتابال» و تجلیل از برگزیدگان در البرز

گزارش تصویری

گفتنی است رویداد ملی کتابال و همکاری مشترک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و جمعیت دختران ایران زمین،  با ایجاد بستری مناسب برای فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی، نقش مهمی در ارتقای سطح مطالعه جامعه و توسعه فرهنگ کتابخوانی ایفا می‌کند. همچنین این رویداد با توانمندسازی دختران نوجوان، به رشد و توسعه فردی و اجتماعی آن‌ها کمک شایانی خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =