نشست رسانه‌ای مدیرکل کانون خوزستان با اصحاب رسانه

به مناسبت «هفته ملی کودک» نشست رسانه‌ای مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان با اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون خوزستان، نشست رسانه‌ای مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان به مناسبت «هفته ملی کودک» با حضور بیش از 20 خبرنگار از اهالی رسانه استان خوزستان روز پنجشنبه ۱۲ مهرماه در اداره کل کانون خوزستان برگزار شد.

داریوش آقاسی در ابتدای این نشست ضمن گرامیداشت یاد شهید سیدحسن نصرالله و محکوم کردن جنایت رژیم منحوس صهیونیستی، بیان کرد: کانون پرورشی فکری مکانی خاص دارد و به دور از تمام هیاهویی که در همه دستگاه‌ها وجود دارد، فعالیت خود را برای کودکان انجام می‌دهد و همین سبب شده است افرادی که دوستدار کودک و نوجوان و تعلیم و تربیت هستند آن را مشتاقانه پیگیری کنند.

نشست رسانه‌ای مدیرکل کانون خوزستان با اصحاب رسانه

وی با اشاره به هفته ملی کودک، عنوان کرد:  شعار این هفته «برای کودکان، برای آینده» در نظر گرفته شده است.  به همه دستگاه‌های اجرایی و مردم‌نهاد پیشنهاد می دهیم در نامه‌نگاری های خود در حوزه کودک و نوجوان از این شعار استفاده کنند.

وی با تأکید بر حمایت دستگاه‌های اجرایی و مردم‌نهاد استان خوزستان از هفته ملی کودک، گفت: برای کانون پرورش فکری همه روزهای سال، روز ملی کودک و رسالت ذاتی آن است، لذا این هفته تنها مختص کانون نیست بلکه فلسفه نام‌گذاری و برنامه‌ریزی برای هفته ملی کودک حمایت، همکاری و فعالیت همه دستگاه‌ها در هفته پیش‌رو و اجرای برنامه‌های کودک‌محور است.

مدیرکل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان خوزستان با اعلام اینکه توجه به کودکان در عرصه بین‌الملل از دیگر اهداف ما در این هفته است، عنوان کرد: توجه به کودکان در عرصه بین‌الملل بر اساس شیوه نامه‌ای که تدوین شده، شرایط ویژه ای دارد و ما هویت ایرانی اسلامی داریم که دلسوزانه به مسائل نگاه می‌کنیم باتوجه به اهمیت جایگاه کودکان در جهان و مظلومیت کودکان معصوم غزه و محکومیت جنایت‌های رژیم جعلی صهیونیستی، همدردی با کودکان فلسطین از برنامه‌های اصلی هفته ملی کودک است..

وی در خصوص برنامه‌های هفته ملی کودک، بیان کرد: در این هفته مراکز سیار روستایی شهرستان های ایذه و دزفول افتتاح و همچنین مرکز شماره ۲ خرمشهر بازگشایی خواهد شد. متأسفانه از زمان کرونا مرکز شماره ۲ خرمشهر که یکی از قدیمی‌ترین مراکز است و در زمان جنگ تحمیلی هم فعال بوده، تعطیل شد و تا امروز بسته است که با اقدامات صورت گرفته و تأمین هزینه، این هفته مجدداً بازگشایی خواهد شد. پس از آن شاداب سازی مرکز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان ادامه داد: افتتاح سیار روستایی شهرستان ایذه از دیگر برنامه‌ها است. خودرو و مربی در نظر گرفته شده که در این بخش فعالیت خواهند داشت. همچنین سیار روستایی دزفول که فعالیتش متوقف شده بود مجدد به چرخه بازخواهد گشت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۵۱ مرکز ثابت و ۸ مرکز سیار در خوزستان فعال است، تصریح کرد: در چمگلک اندیمشک یک مرکز وجود دارد که ساختمان آن ساخته شده و اکنون در دست شورای شهر است که برای تخلیه اعلام آمادگی کرده‌اند،اگر مساله خاصی پیش نیاید تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا این مرکز هم به پایگاه کودکان چمگلک تبدیل شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان با اشاره به بوجود آمدن شهرهای جدید در استان گفت: به شرط اینکه فرماندارهای آن شهرها محکم پای کار باشند ما نیز اعلام آمادگی می‌کنیم که تأمین نیروی آن را انجام دهیم تا مراکز راه اندازی شود. به طور مثال صیدون و دزپارت از جمله شهرهایی هستند که اکنون این ظرفیت را دارند.

آقاسی اظهار کرد: فقط با حدود چهار میلیارد ریال با همکاری فرمانداری از خطر ریزش و حادثه ناگوار برای کودکان در کانان رامهرمز جلوگیری شد که انتظار می‌رود در سایر شهرستان‌ها نیز به ویژه شهرستان دزفول مسئولان به صورت جدی پای کار بیایند.

وی افزود: انتظار داریم مسئولان استان بودجه حوزه تربیت کودکان و نوجوانان را به صورت ویژه ببینند چرا که استعدادهای درخشانی در این حوزه وجود دارد که درصورت تقویت در بخش‌های مختلف شاهد حضور نیروهای متخصص در آینده خواهیم بود.

آقاسی عنوان کرد: عضویت در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در روزهای سه شنبه و چهارشنبه این هفته کاملا رایگان است. رونمایی از نمایش عروسکی «تولد لولویی» اثر مرضیه عویدی در مرکز مجتمع فرهنگی اهواز، به صدا درآمدن زنگ دوستی در همه شهرهایی که مرکز کانون وجود دارد و جشنواره «بال‌های کودکی» از دیگر برنامه‌های این هفته کانون است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =