پرواز بادبادک‌ها به مناسبت هفته ملی وروز جهانی کودک در ایلام برگزار می شود

به مناسبت هفته ملی روز جهانی کودک نشست هم اندیشی باحضور مدیرکل امور اجتماعی استانداری، مدیرکل کانون وکارکنان وکمیته کودک‌ونوجوان استان برگزارشد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام ،به مناسبت هفته ملی وروز جهانی کودک ،نشست هم اندیشی کمیته کودک ونوجوان باحضور مهدوی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری ، مسئولین استانی،مدیرکل کانون استان ومعاونین بامحوریت کودکان مقاومت،غزه،لبنان وفلسطین روزشنبه ۱۴مهردر سالن شهید سلیمی استانداری ایلام برگزار شد .

پرواز بادبادک‌ها به مناسبت هفته ملی و روز جهانی کودک در ایلام برگزار می شود

فاطمه رستگارگفت:ویژه برنامه پرواز بادبادک‌ها روز دوشنبه 16مهرماه همزمان باروز جهانی کودک در ایلام برگزار می شود.

مدیرکل کانون استان اظهار داشت: درهفته ملی کودک بیش از ده ها برنامه شاخص استانی ویژه کودکان و نوجوانان باشعار "برای کودکان، برای آینده" برگزارو هم چنین بالغ بر ۱۴۰ برنامه فرهنگی هنری و ادبی در سطح مراکز کانون برگزارمی شود.

پرواز بادبادک‌ها به مناسبت هفته ملی و روز جهانی کودک در ایلام برگزار می شود

وی افزود: در این ایام پویش ادبی " روز بدون جنگ " ویژه مراکز کانون استان با محوریت کودکان غزه و لبنان در قالب شعر و داستان و دلنوشته ادبی برگزار می شود.

مدیرکل کانون پرورش کودکان و نوجوانان ایلام ادامه داد: همچنین بخش اول مرحله استانی بیست وششمین جشنواره بین المللی قصه گویی در قالب جشن و ویژه برنامه قصه گویی در مراکز ثابت استان برگزار خواهد شد.

پرواز بادبادک‌ها به مناسبت هفته ملی و روز جهانی کودک در ایلام برگزار می شود

رستگار بیان داشت: ویژه برنامه های فرهنگی هنری وادبی در ۱۸مرکز ثابت استان در قالب ویژه برنامه ،کارگاه های عمومی و تخصصی،جشن کودک ،نوجوان وخانواده ( در راستای تقویت حضور خانواده ها در فعالیت ها وبرنامه های کانون و معرفی بیشتر دستاوردهای کانون به مخاطبان وخانواده ها اجرا می شود وی افزود: به مناسبت گرامیداشت این هفته،  کودکان  ونوجوانان موفق عضو مراکز کانون شهر ایلام به همراه مدیر کل و کارکنان کانون استان با نماینده محترم ولی فقیه دراستان وامام جمعه ایلام دیدار می کنند.

وی تصریح کرد: جشنواره بازی های بومی محلی ویژه بچه های روستا با محوریت مراکز سیار روستایی( در قالب پیک امید در راستای رعایت عدالت آموزشی و فرهنگی و خدمات رسانی به مناطق محروم و کاهش آسیب های اجتماعی در هفته ملی کودک برگزار می شود، در همین راستا فاز دوم طرح هرکلاس یک قفسه کتاب با محوریت مدارس مناطق محروم و آسیب دیده( مدارسه ۱۲ فروردین و آینده سازان) با اهدا قفسه کتاب و کتاب اجرا می شود.

مدیرکل کانون پرورش کودکان و نوجوانان ایلام بیان داشت: روزگار کودکی "ویژه برنامه مکاتبه ای ویژه اعضا ادبی مکاتبه ای و نشست هم اندیشی فعالان حوزه کودک ونوجوان استان برگزار و ایستگاه مطالعه بخش کودکان بیمارستان امام " ره " نیزدر این ایام با حضور کانون یاران شهر ایلام شارژ کتاب می شود.
گفتنی است در این هفته تمام مراکز ثابت استان عضویت رایگان خواهند داشت. 

پرواز بادبادک‌ها به مناسبت هفته ملی و روز جهانی کودک در ایلام برگزار می شود

در ادامه مهدوی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری نیزضمن تشکر از برگزاری این جلسه اظهار داشت :گرامی می‌داریم یاد شهدا و امام شهدا را و قدردان ولایت فقیه و شهدا هستیم زیرا در سایه این بزرگواران ما وکودکان مادر آرامش و آسایش وامنیت کامل زندگی می‌کنیم.

وی افزود: آنچه درغزه و لبنان اتفاق افتاد یک شعار توخالی بود به اینکه این‌هاحقوق بشر را رعایت می‌کنند این فقط یک شعار هست زیرا هرجا که شکست می‌خورند به کودکان حمله می‌کنند، اما امروز به روح مطهر همه شهدای غزه و لبنان درود و صلوات می‌فرستیم . مهدوی اظهار نمود : ما باید بتوانیم با حمایت از کودکان در این هفته از مجاهدت‌های لبنان ،سوریه و غزه حمایت کنیم همانطور که مطالب ارزنده‌ای در آیات قرآن دردین مبین اسلام درمورد ارزش کودکان آورده شده که بیان می‌کند : آنها را به عنوان مشاور خود بگمارید زیرا شما را به بهشت هدایت می‌کنند .

مدیر کل امور اجتماعی استانداری گفت : کودکان فرشتگان روی زمین هستند که ما را به سمت خداوند ارتقا می‌دهند وشعار«برای کودکان برای آینده » کانون ارزشمند است زیرا کودکان نیاز دارند در خانواده امن ارتقا یابند که باعث رشد و شکوفایی آنها شود ،این هفته باید صدای کودکان جهان را بشنویم که شنیده شدن صدای آنها وهویت دادن به آنان در مسائل اجتماعی باعث رشد و خلاقیت آنها می‌شود.

پرواز بادبادک‌ها به مناسبت هفته ملی و روز جهانی کودک در ایلام برگزار می شود

در ادامه اعضای کمیته کودک ونوجوان نظرات و پیشنهادات خود را در جهت اجرای برنامه های هفته ملی وروز جهانی کودک بیان نمودند.

پرواز بادبادک‌ها به مناسبت هفته ملی و روز جهانی کودک در ایلام برگزار می شود

۱۶ مهرماه به عنوان روز جهانی کودک نامگذاری شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =