شنیدن و گفت‌وگوکردن ویژگی یک خانواده سالم است

نشست «خانواده امن،کودک شاد» در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون در اولین روز از هفته ملی کودک نشست تخصصی «خانواده امن، کودک شاد» از سوی اداره کل آموزش و پژوهش با همکاری اداره‌کل کانون پرورش فکری استان کهگیلویه و بویراحمد به صورت برخط برگزار شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد و مدرس این دوره در این نشست گفت: خانواده مهم‌ترین سیستم برای یک جامعه است و کودکان و نوجوانان سالم از خانواده‌های سالم رشد می‌کنند بنابراین داشتن یک خانواده امن نیازمند شاخص‌های هم‌دلی، احترام، توجه و تشویق است.

سلیمان شهبازی افزود: خانواده، اولین و مهم‌ترین حلقه اجتماعی زندگی هر فرد است. روابط خانوادگی سالم، نه تنها به آرامش و خوشبختی فردی منجر می‌شود، بلکه بر موفقیت‌های دیگر حوزه‌های زندگی نیز تأثیرگذار است.

مدرس این کارگاه آموزشی با اشاره به مولفه‌هایی که به ذهن و زندگی کودک آسیب خواهد زد اشاره و تصریح کرد: خانواده‌ها دست از مقایسه، قضاوت، تهدید، سرزنش، کنترل و قهر کردن با کودکان و نوجوانان بردارند و آن‌ها را در محیطی پرنشاط و احترام پرورش دهند.

وی مزایای داشتن یک خانواده سالم را افزایش اعتماد به نفس، بهبود سلامت روان و جسم، تقویت احساس تعلق و توسعه مهارت‌های اجتماعی عنوان کرد و ابراز داشت: اعضای خانواده سالم به‌راحتی با هم صحبت می‌کنند، به یکدیگر گوش می‌دهند و نظرهای‌شان را با احترام بیان می‌کنند و همواره حامی یکدیگر هستند و در مواقع نیاز از هم حمایت می‌کنند.

شهبازی ادامه داد: والدین باید زمان برای انجام فعالیت‌های مشترک را که باعث تقویت پیوندهای خانوادگی می‌شود را در دستور کار داشته باشند و این از ویژگی‌های یک خانواده امن است

در این کارگاه مربیان و کارکنان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور حضور داشتند.

ویژه‌برنامه‌های هفته ملی کودک از ۱۴ تا ۲۱ مهر ۱۴۰۳ در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حال برگزاری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =