کد خبر: 345844
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۷
کودکان دوستدار طبیعت شدند

دانش آموزان بجنوردی در دومین روز از هفته ملی کودک با حضور در مجموعه پارک پردیسان با چگونگی حفاظت از محیط زیست آشنا شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی، مربیان مرکز فرهنگی و هنری۲ بجنورد و جمعی از کارکنان محیط زیست استان، در دومین روز از هفته ملی کودک با جمعی از دانش آموزان به دل طبیعت رفتند و روز شمار هفته ملی کودک را با عنوان «برای محیط‌زیست کودکان، برای آینده‌ای پاک‌تر و سالم‌تر»  برای بچه ها تبیین کردند.

«مرادپور» کارشناس محیط زیست استان در میان دانش آموزان از روباهی گفت که توسط انسان ها از مادرش جدا شد و هیچ وقت نتوانست به دل طبیعت بازگردد؛ روباهی به واسطه دل سوزی های اشتباه افراد،به جای زندگی طبیعت اسیر قفس شده است.

این کارشناس، از دانش آموزان خواست تا در صورت مشاهده هر گونه حیوان در طبیعت، به آن ها نزدیک نشده و آن ها را با خود همراه نکرده و به خانواده هایشان نیز این نکته را گوشزد کنند، که جدا سازی  حیوانات از محیط زندگی طبیعی خود چه اثرات جبران ناپذیری در چرخه زیست جانوری وارد می کند.

 او البته از  ضرروت پاکیزه نگه داشتن طبیعت برای کودکان هم گفت و از آن ها خواست تا  زباله ها را در طبیعت رها نکنند.

او هم چنین از عوامل مختلف و متعددی که موجب آسیب رسیدن به محیط زیست می شود برای کودکان سخن گفت و از آن ها خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف هم چون آتش زدن زباله و کثیف کردن رودخانه با محیط زیست تماس بگیرند.

در این برنامه، «الهه مقصودی» مربی فرهنگی و هنری مرکز ۲ بجنورد با روایت قصه ای متفاوت کودکان و نوجوانان را با خود همراه کرد.

کودکان دوستدار طبیعت شدند

کودکان دوستدار طبیعت شدند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =