نشست خبری به مناسبت برنامه های هفته ملی کودک در کانون کردستان

به مناسبت هفته ملی کودک نشست خبری با حضور مدیر کل و کارشناسان کانون و اصحاب رسانه در سالن جلسات اداره کل استان برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان: حمیدرضا گوهری ظهر امروز _یکشنبه پانزدهم مهر_ در نشست خبری با خبرنگاران استان کردستان اظهار کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ۱۶ هزار و ۲۵۰ نفر عضو دارد و ۲۰۷ هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های آن موجود است.

وی افزود: کانون پرورش فکری کردستان دارای ۲۱ مرکز ثابت و چهار مرکز سیار است که هر مرکز سیار حداقل به ۲۴ روستا خدمات ارائه می‌دهد که در شهرهای مریوان، قروه، بانه و سقز مستقر هستند.

نشست خبری به مناسبت برنامه های هفته ملی کودک در کانون کردستان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان ادامه داد: همچنین دو مرکز شماره ۳ و ۴ شهر سنندج نیز ویژه کودکان خاص و سندروم داون بوده که به صورت رایگان به این کودکان خدمات ارائه می‌دهد.

گوهری تصریح کرد: اولین فروشگاه عرضه محصولات فرهنگی کانون و کارگاه سفال و شیشه نیز در مرکز شماره ۴ سنندج افتتاح شده است و خانواده‌ها و کودکان می‌توانند به آن مراجعه کنند.

وی اضافه کرد: اولین رُمان حوزه کودک با عنوان "این کتاب را با لهجه بخوانید" که به صورت دو زبانه توسط جبار شافعی‌زاده نوشته شده نیز در روز بیست و یکم مهر رونمایی خواهد شد.

نشست خبری به مناسبت برنامه های هفته ملی کودک در کانون کردستان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان در ادامه تصریح کرد: برنامه‌های هفته ملی کودک از چهاردهم مهر آغاز شده و تا روز بیستم این ماه ادامه دارد.

گوهری افزود: طی این هفته، نمایشگاه فرهنگی، ادبی و هنری دست‌سازه‌های کودکان در تمامی مراکز کانون برپا شده است.

وی ادامه داد: دیدار نویسندگان و فعالان حوزه کودک با استاندار کردستان و اجرای برنامه پیک امید برای کودکان بستری در بیمارستان‌ها نیز از دیگر برنامه‌های هفته ملی کودک در استان است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان همچنین به مناسبت هفته ملی کودک جشن بزرگ خانوادگی پرواز بادبادک‌ها با حضور هنرمندان کشوری و گروه موسیقی در روز پنجشنبه هفته جاری از ساعت ۳:۳۰ بعدازظهر در پارک ۲۸ دی آبیدر سنندج برگزار می‌شود.

نشست خبری به مناسبت برنامه های هفته ملی کودک در کانون کردستان

گوهری در ادامه سخنان خود راه‌اندازی کارگاه‌های انیمیشن با حضور انیماتورهای استان، کارگاه نجوم تخصصی و تجهیز ۱۱ کلاس درس مدارس به کتابخانه را از دیگر اقدامات صورت گرفته برشمرد و گفت: درصددیم که اولین رصدخانه کودک و نوجوان را نیز در پارک ۲۸ دی شهر سنندج ایجاد کنیم.

وی به مقاوم‌سازی سه مرکز کانون استان در شهرهای سنندج، بانه و مریوان نیز اشاره کرد و افزود: امیدواریم با اختصاص اعتبارات فرهنگی بتوانیم تمامی مراکز کانون را به وسایل بازی تجهیز کنیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان تصریح کرد: بیست‌وششمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی نیز امسال در کشور برگزار می‌شود که مرحله استانی آن در آبان ماه برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =