کد خبر: 345890
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۰
بازدید 34
پیام تبریک نماینده ولی فقیه استان همدان به مناسبت روز جهانی کودک

نماینده ولی فقیه در استان همدان به مناسبت روز جهانی کودک پیام تبریک صادر کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان همدان، نماینده ولی فقیه در استان همدان به مناسبت روز جهانی کودک پیام تبریک صادر کرد.

در متن این پیام آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم 

در آیات و روایات، بر ضرورت توجه به کودکان بارها تأکید شده است، شاید می‌توان گفت در هیچ دینی به این اندازه به مسئله کودکان پرداخته نشده تا جایی که در سیره پیامبر گرامی اسلام(ص) و امیرالمومنین(ع) داستان‌های بسیاری از نوع برخورد با کودکان و همبازی شدن ایشان با کودکان مطرح شده، که نمونه آن را نمی‌توان در هیچ‌کجا یافت کرد.

امروز در شرایطی که دشمن نقشه‌های شومی برای نسل جوان و کودکان ما به عنوان آینده سازان این کشور دارد، کار تربیتی در عرصه کودک و نوجوان یک ضرورت و اولویت است و نهادهای متولی و دستگاه‌های فرهنگی باید با دقت هر چه بیشتر نسبت به این مسئله اقدام به برنامه ریزی و طراحی مناسب با نیاز مخاطبان خود داشته باشند.

همچنین توجه به مسئله تربیت کودک و نوجوان از مطالبات رهبر معظم انقلاب است که بارها نسبت به آن تذکر داده‌اند، بنابراین نباید فراموش کنیم که کودکان به عنوان آینده سازان کشور، سرمایه‌های ملی هستند و برنامه ریزی برای آنها، یعنی برنامه ریزی برای آینده موفق و روشن کشور.

از دیگر موضوعاتی که در بحث کودک و نوجوان باید مورد توجه قرار گیرد، استفاده از ظرفیت مجموعه‌های تربیتی فعال و حمایت و توسعه آنها است.

توجه و تقویت اعتماد به نفس در نسل جدید نیز از مسائل مهمی است که باید در برنامه‌های موجود به صورت ویژه دیده شود، چرا که نسل حاضر باید با هویت ملی و دینی متناسب با فرهنگ اسلامی، ایرانی تربیت شوند و در این عرصه مساجد، هیئات مذهبی، فعالان فرهنگی و مجموعه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نقش حساسی بر عهده دارند و غفلت از آن اثرات سویی در آینده این عزیزان و کشور خواهد داشت.

حبیب الله شعبانی موثقی
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =