کد خبر: 345891
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۱
بازدید 52
پیام تبریک استاندار همدان به مناسبت روز جهانی کودک

استاندار همدان به مناسبت هفته ملی کودک و 16 مهر ماه روز جهانی کودک پیام تبریک صادر کرد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، حمید ملانوری شمسی، استاندار همدان به مناسبت هفته ملی کودک و 16 مهر ماه روز جهانی کودک پیام تبریک صادر کرد.

متن پیام صادره بدین شرح است:

بسم الله‌الرحمن‌الرحیم

استان همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران یکی از کهن‌ترین شهرهای این سرزمین با پیشینه‌ای چندهزارساله‌ مرکز فرهنگ، هنر، تاریخ، علم، حکمت، شعر و... است که در خاک خود بزرگان، علما، دانشمندان و سرداران بسیاری را پروانده که هر یک از آنان نقش بسیار مهمی را در زمانه خود ایفا کرده‌اند که اگر مروری کوتاه بر زندگی آنها خصوصا دوران کودکی و نوجوانی آنان داشته باشیم به نقش مهم تربیتی خانواده، معلمان و اساتید تعلیم و تربیت آنها پی خواهیم برد.

کودکان و نوجوانان به عنوان سرمایه‌های حیاتی برای آینده کشور باید مورد توجه همه بوده و رشد و کشف استعدادهای آنان، تربیت، تعلیم، آموزش آنان مربوط به یک یا دو دستگاه نیست و همه مسئولان و نهادهای جامعه در مقابل این قشر مهم از جامعه مسئولیت سنگینی دارند تا آنجا که رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) در سخنان خود بارها به حوزه کودکان ونوجوانان اشاره کرده و در جایی می‌فرمایند: « حقیقتاً باید بگویم که اگر مسؤولان امور فرهنگی کشور بخواهند مسأله‌ی کودک و نوجوان را آن‌چنان که هست، مورد اهتمام قرار دهند، من خیال می‌کنم خیلی از آنهایی که مسؤولند، از ساعات خوابشان هم خواهند زد تا به این مسأله بپردازند.

امروز قضیه‌ی تربیت کودک و نوجوان، با گذشته‌های دور - حتّی با گذشته‌های نه چندان دور، مثلاً با بیست سال پیش - خیلی تفاوت کرده است.»

از این رو هفته ملی کودک و روز جهانی مختص به یک هفته و یک روز نباید باشد و قلب همه ما باید در همه ایام سال برای آنها بتپد.
هفته ملی کودک تنها یک فرصت و یک تلنگر است که کودکان  و نوجوانان را بهتر و بیشتر ببینیم، برای آنها برنامه داشته باشیم، به نیازهای آنها با توجه به شرایط روز جامعه توجه کنیم و با تلاش و کوشش در جهت رفع آنها باشیم زیرا آینده کشور در گرو تربیت و پرورش نیروی انسانی متعهد، مسئول و با ایمان است.

اینجانب ضمن تبریک هفته ملی و روز جهانی کودک کودکان و نوجوانان و تمامی والدین، مربیان و معلمان و با آروزی صحت و سلامتی برای تمامی کودکان و نوجوانان کشورم، امید دارم که در ظل توجهات حضرت ولی عصر(عج) و منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) با تلاش جهادگرانه در عرصه فرهنگ، تعلیم و تربیت بتوانیم نسلی انقلابی، معتقد به آرمان‌های نظام و شهدا، متفکرو پویا تربیت کنیم تا ایرانی آبادتر و قدرتمندتر از آنچه که امروز هستیم، داشته باشیم.

حمید ملانوری شمسی
استاندار همدان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =