پرواز مرغک کانون بر فراز آسمان روستاهای خراسان جنوبی در هفته ملی کودک

پیک امید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی در اولین روزهای هفته ملی کودک در روستاهای استان شادی، امید و لبخند را بر لب کودکان این مناطق به ارمغان آورد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی، در نخستین روز از هفته ملی کودک، پیک امید کانون در روستاهای استان حضور یافت و قاصدک‌های مهربانی از کتابخانه‌های سیار کانون در میان بچه‌ها چرخیدند. 

در این راستا کتابخانه سیار کانون با حضور در روستای امیرآباد بیرجند با اجرای برنامه‌های متنوع قصه‌گویی، نمایش فیلم، مسابقه و معرفی کانون شادی را بر لب کودکان نشاند. 

همچنین پیک امید کانون با حضور در روستاهای فورخاص، فضل آباد و گزیک شهرستان درمیان با قرائت بیانیه هفته ملی کودک، پخش فیلم ، بازی و مسابقه برنامه‌های این هفته را آغاز کردند. 

شادی کودکان روستای چهار فرسخ و داهداشی شهرستان نهبندان نیز با اجرای فعالیت‌های قصه گویی، مسابقه، خواندن بیانیه روز جهانی کودک در گلزار شهدای روستا و غبارروبی مزار شهدا با قاصدک‌های مهربانی کانون به پرواز درآمد.

 در روستای بیدمشک و شیرمرغ شهرستان قائن نیز ویژه برنامه‌های اولین روز هفته ملی کودک با قرائت قرآن، سرود جمهوری اسلامی ایران، سرود کانون و بیانیه روز جهانی کودک در کتابخانه سیار روستایی قاین آغاز شد. 

همچنین کودکان با حضور در سینما روستا، انیمشن‌های کانونی کشاورز و ربات، باغ هزار دخترون و یکی کم است را به تماشا نشستند.

قصه‌گویی و معرفی جشنواره قصه گویی، نمایش خلاق، روخوانی کتاب، کاغذ و تا (اوریگامی پروانه)، مسابقه بادکردن بادکنک ها و بازی‌های بومی و محلی از دیگر برنامه‌هایی بود که کودکان این روستا در آن شرکت کردند. 

شایان ذکر است هفته ملی کودک از ۱۴ مهرماه آغاز و تا ۲۰ مهر ادامه دارد و برنامه های پیک امید در روستاهای استان توسط ۸ کتابخانه  سیار خراسان جنوبی تا پایان هفته در حال برگزاری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =